دفاع پرس از آخرین تحولات لبنان گزارش می‌دهد؛

حمایت ایران از انتخاب رئیس جمهور لبنان بر اساس توافق همه گروه‌های داخلی/اعطای کمک نظامی اردن به لبنان

اعطای کمک نظامی اردن به لبنان، آماده باش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان، پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت و مناطق جنوبی لبنان از جمله مهم ترین تحولات یک هفته گذشته این کشور است.
کد خبر: ۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 25February 2015

حمایت ایران از انتخاب رئیس جمهور لبنان بر اساس توافق همه گروه‌های داخلی/اعطای کمک نظامی اردن به لبنان

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، اعطای کمک نظامی اردن به لبنان، آماده باش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان، طرح داعش برای اعلام امارت در این کشور، حمایت ایران از انتخاب رئیس جمهور لبنان براساس توافق همه جریانهای سیاسی، پرواز جنگندههای اسرائیلی بر فراز بیروت و مناطق جنوبی لبنان، بمباران مواضع تروریستها در «رأس بعبلبک» توسط ارتش لبنان، تاکید حریری بر اهمیت گفتو گو و انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان از جمله مهم ترین تحولات یک هفته گذشته این کشور است.

.. اعطای کمک نظامی اردن به لبنان: به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ستاد مشترک اردن اعلام کرد این کشور برای کمک به جنگیدن با تکفیریهایی که از سوریه می آیند تجهیزات نظامی به لبنان تحویل داده است. ارتش اردن در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد « نیروهای مسلح اردن روز دوشنبه تجهیزات نظامی به لبنان تحویل دادند تا توانایی های این کشور برای مقابله با چالش هایی که با آن مواجه است افزایش یابد.»  در این بیانیه آمده است « چندین دستگاه کامیون نفربر و تانک روز دوشنبه به بیروت تحویل داده شد.» جنگ داخلی که از چهار سال گذشته سوریه را در بر گرفته است از لحاظ امنیتی، انسانی و اقتصادی تأثیر قابل توجهی بر لبنان داشته است.

.. بمباران مواضع تروریستها در «رأس بعبلبک» توسط ارتش لبنان: خبرگزاری رسمی لبنان بعد از سهشنبه  اعلام کرد که نیروهای ارتش مواضع افراد مسلح مستقر در ارتفاعات منطقه «رأس بعبلک» را با توپخانه هدف قرار دادند.افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره دتابستان گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، دهها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری لبنان را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواستههایی از جمله آزادی تروریستهای وابسته به خود از زندانهای لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کردهاند.

.. طرح داعش برای اعلام امارت در لبنان: روزنامه لبنانی«دیلی استار» به نقل از منابع امنیتی لبنان، از طرح داعش برای حمله به لبنان خبر داد و نوشت که تروریست های تکفیری داعش برای دست یابی به اهداف خود از دیگر گروههای تروریستی در شمال سوریه نیز کمک خواستهاند. به گفته این منابع، فرماندهی داعش تشکیل یک کمیته نظامی سازمانی را آغاز کرده است تا پس از حمله احتمالی به لبنان اداره امور این کشور را به دست بگیرد و «احمد الأسیر» مبلغ تکفیری فراری مسئولیت فرماندهی تروریستها در لبنان را برعهده بگیرد.
 

.. حمایت ایران از انتخاب رئیس جمهور لبنان براساس توافق همه جریانهای سیاسی: الیاس بو مصعب در کنفرانس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از لبنان تقدیر کرد و با اشاره به طمع ورزیهای مستمر رژیم صهیونیستی، گفت: لبنان در خط مقدم مقاومت در برابر این رژیم قرار دارد. همچنین معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در دیدار با وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دو جانبه در ابعاد مختلف با لبنان و برگزاری کمیته عالی همکاریهای مشترک را اعلام کرد. همچنین تاکید کرد که ثبات و آرامش لبنان برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و بر این اساس تهران از انتخاب رئیس جمهور لبنان بر اساس توافق همه جریانهای سیاسی داخلی در سریعترین زمان ممکن حمایت و پشتیبانی میکند.

.. آماده باش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان: المیادین، رسانههای صهیونیستی از آماده باش نیروهای هوایی این رژیم در مرزهای با لبنان بعد از تیراندازی به دو شهروند لبنانی در منطقه مارون الرأس در جنوب لبنان خبر دادند.

.. پرواز جنگندههای اسرائیلی بر فراز بیروت و مناطق جنوبی لبنان: شبکه خبری المنار از پرواز بالگردهای رژیم صهیونیستی در ارتفاعات نسبتا پایین بر فراز بیروت پایتخت لبنان و مناطق جنوبی این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش همچنین جنگندههای اسرائیلی در حال پرواز بر فراز منطقه بقاع میانی و بیروت نیز دیده شده اند.

.. تاکید حریری بر اهمیت گفتو گو و انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان: براساس گزارش پایگاه خبری النشره، سعدالحریری در سخنانی خاطر نشان کرد یکی از اولویت های ما، انتخاب رئیس جمهور عراق و باید تا جایی که می توانیم زمان انتظار را کوتاه کنیم و امیدواریم از طریق روابط خود با میشل عون و همپیمانان خود و از طریق گفت و گویی که با حزب الله و جنبش امل در عین التینه انجام می دهیم، باب انتخاب رئیس جمهور را باز کنیم. نخست وزیر اسبق لبنان در خصوص تروریسم هم گفت ارتش و نیروهای امنیتی با تروریسم می جنگند، اما این روند تنها با انتخاب رئیس جمهور جدید تکمیل می شود.

انتهای پیام/ف



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار