چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه تهران بزرگ:

رزمندگان در دوران دفاع مقدس شکستی تاریخی را به استکبار تحمیل کردند

سردار یزدی با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس گفت:‌ جوانان ما برای دفاع از اسلام و این مرز و بوم از اقصی‌نقاط کشور به جبهه‌ها شتافتند و شکستی تاریخی را به استکبار تحمیل کردند.
کد خبر: ۴۱۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ - 29September 2020

رزمندگان در دوران دفاع مقدس شکستی تاریخی را نصیب استکبار کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز (سه شنبه) در همایش معاونین گزینش شهرداری تهران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: دفاع مقدس ما با هر جنگی تفاوت‌های چشمگیری داشت و آن چیزی که دفاع ما را مقدس کرد، توجه به روحیه ایثار و معرفت رزمندگان بود. اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داد، در هیچ جای دنیا رخ نداده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور از عراق حمایت‌های همه جانبه را انجام می‌دادند، افزود: رزمندگان ما در دوران جنگ فقط از ۱۸ کشور اسیر گرفتند، لذا جنگ ما فقط با رژیم صدام نبود، بلکه ما وارد جنگ بین المللی شده بودیم و جوانان ما برای دفاع از اسلام و این مرز و بوم از اقصی نقاط کشور به جبهه‌ها شتافتند و شکستی تاریخی را به استکبار تحمیل کردند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: رزمندگان ما در جنگ هشت ساله هیچ‌گونه رفتار ناجوانمردانه‌ای را علیه دشمن بعثی انجام ندادند و حتی وقتی ما وارد حلبچه شدیم، رزمندگان ماسک‌های خودشان را به عراقی‌ها می‌دادند تا از استنشاق گاز شیمیایی در امان بمانند. برخی از رزمندگان ما در همان حلبچه شیمیایی شدند. حال این رفتار را با رفتار مزدوران بعثی مقایسه کنید، آن‌ها وقتی وارد خرمشهر شدند، دست به جنایت زدند.

سردار یزدی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مملو از ایثارگری و از خودگذشتگی بود، به طوری که رزمندگان برای انجام امور از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. برای مثال در برخی عملیات‌ها که ما به میدان مین می‌رسیدیم، بچه‌ها التماس می‌کردند که برای باز شدن معبر روی مین بروند؛ لذا این موارد موجب مقدس شدن دفاع ما شده است.

وی ادامه داد: امروز ما یک موتور محرکه‌ای به نام دفاع مقدس داریم و می‌توانیم برای ساختن آینده‌ای بهتر از آن استفاده کنیم. ما هر وقت از تجارب دوران جنگ استفاده کردیم، پیروز شدیم و دشمنان ما اگر دورانی مانند دفاع مقدس داشتند، تمام تلاش خود را برای بهره گرفتن از معارف آن می‌کردند. امروز متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی برای رسیدن به مادیات چگونه از هم سبقت می‌گیرند، اما رزمندگان در دوران جنگ فقط به فکر شهادت بودند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در پایان گفت: امیدواریم مسئولان و جوانان راه شهدا را ادامه دهند؛ چراکه پیروزی و پیشرفت فقط با ادامه راه این عزیزان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار