مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

ادبیات پایداری با حمایت مردم و همه دستگاه‌های استان رشد می‌کند

«روح الله شریفی» گفت: ادبیات پایداری موثرترین ابزار انتقال تجارب و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب است که با حمایت مردم و همه دستگاه‌های استان رشد می‌کند.
کد خبر: ۴۱۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ - 29September 2020

«روح الله شریفی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس از 30 عنوان کتاب جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین رونمایی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 10 عنوان آثار چاپی و 20 عنوان کتاب صوتی هستند که در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

شریفی افزود: یکی از این عناوین، کتاب «روزشمار دفاع مقدس استان قزوین» است که با توجه به استقبال خوب و با تجدید نظر و اضافات به چاپ دوم رسیده است.

وی تصریح کرد: اثر دیگر، کتاب ارزشمند «کاروان 50 کیلومتری» به قلم «حمید رضا ملازینل» با موضوع اعزام 1700 کامیون کمک های مردمی است که به یکی از مهمترین رویدادهای دوران دفاع مقدس در قزوین پرداخته است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان با اشاره به رونمایی از کتاب های حوزه خاطرات ابراز کرد: «میوه چین های خیابان محتشم»، «روزهای عین خوش»، «نیلوفران آبی» از جمله کتاب های حوزه خاطرات می باشد که در هفته دفاع مقدس از آنان رونمایی شد.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه زندگی نامه شهدا کتابهای «طلایی تر از سپیده» و «لاله های نیکویه» و در حوزه خاطرات همسران شهدا دو کتاب تحت عنوان «بدرقه باران» و «عاقبت به خیر» رونمایی شدند.

کتاب «پاراگراف دوم یک فصل پاییزی» هم گزیده داستان کوتاه نویسندگان خوب قزوینی با موضوعات بومی دفاع مقدس است که مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت کتابهای صوتی در شرایط فعلی، گفت: 20 عنوان از کتاب های منتشر شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین به کتاب صوتی تبدیل شده اند و بیشتر در ژانر خاطره، داستان و شعر هستند.

شریفی شرط گسترش ادبیات پایداری را حضور و همکاری مردم برای گردآوری و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد زیاد آثار آماده انتشار، بنیاد حفظ آثار در زمینه چاپ این آثار با مضایق مالی مواجه است و حمایت دستگاه های مختلف در نشر این کتب، راهگشای ترویج و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بین آحاد جامعه بوِیژه نسل جدید انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار