ثبت سالانه 150 هزار طلاق در کشور

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه بیش از 150 هزار طلاق سالانه در کشور ثبت می‌شود گفت: امروز طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تمکین، مطالبه نفقه که نشان از ناهنجاری حوزه خانواده می دهد در صدر دعاوی خانواده قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 25February 2015

ثبت سالانه 150 هزار طلاق در کشور

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، علی محمد زنگانه در همایش «تحکیم بنیان خانواده و نقش زن»، اظهار داشت: کسانی که با سبک زندگی اسلامی - ایرانی و مهارت های زندگی ناآشنا هستند در زندگی مردگی می کنند نشانه های آنها عبور از ارزش ها، منفی اندیشی، سیاه بینی، بی ارادگی، سستی و بسیاری از علایم روحی و روانی است.

وی افزود: این افراد در فرآیند رشد و شخصیت دچار مشکلات فراوان هستند به طوری که برای دستیابی به خواسته های خویش خود را درگیر انواع جرایم فردی و اجتماعی می کند.

زنگانه ادامه داد: در عصری که به یک دهکده و بلکه اتاقی بدل گشته است و افراد با خرده فرهنگ های مختلف مواجه می شوند و مطالبات و خواهش ها و حتی جرایم و آسیب های اجتماعی با آهنگی سیل آسا تغییر کرده است کار از پیچیدگی ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: ناآشنایی، بیگانگی و بی توجهی موجب می شود تا زندگی برای افراد و اطرافیانشان قرین ناکامی و توأم با شکست شود. توسعه علوم و پیشرفت در همه زمینه ها جنبه سخت افزاری تمدن نوین اسلامی است و آنچه اساس تمدن است سبک زندگی اسلامی ایرانی ما ایرانیان محسوب می شود. بر این اساس نقش مادران و زنان برای حرکت به سوی این استاندارد نقشی بی بدیل و بدون جایگزین است.

زنگانه گفت: امروز طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تمکین، مطالبه نفقه که نشان از ناهنجاری حوزه خانواده می دهد در صدر دعاوی خانواده قرار گرفته است، همچنین بیش از 700 هزار دعاوی خانواده در سیمای خانواده سالانه ثبت می شود.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: یک طرف طلاق مادران و زنان هستند. در این گردانه ای که آسیب های اجتماعی مشکلات اساسی در راه تحقق تمدن نوین اسلامی محقق می کند اگر نقش مادران وجود نداشته باشد تحقق تمدن نوین اسلامی میسر نیست.

زنگانه گفت: بیش از 150 هزار طلاق سالانه در کشور ثبت می شود، باید بدانیم برنامه های ما برای جلب مشارکت حداکثری زنان که نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند چیست.

وی افزود: در این مقطع کاهش سن بلوغ، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش زندگی مجردی، روابط خارج از چارچوب و بالا رفتن آمار زنان سرپرست خانوار از چالش های اساسی است، همچنین گرایش به تجمل گرایی و سخت شدن شرایط ازدواج دامن خانواده ها را گرفته است.

زنگانه گفت: امروز با دامن زدن به افزایش مطالبات خانواده ها از طریق تبلیغات و رسانه ها مواجه هستیم امروز در فضای رسانه ها با تهاجم انواع اختلالات رفتاری و اخلاقی مواجه هستیم فیلم ها و بازی های یارانه ای خشن موجب افزایش بروز خشونت در خانواده شده است و از 10 اتهام موجود 5 عنوان آن مربوط به انواع خشونت است.

وی افزود: نقش مادران و زنان و مادران آینده در این زمینه کلیدی است مراقبت و هدایتی که مادر می تواند برای حرکت صحیح نوجوانان داشته باشد توسط جایگزین دیگری تأمین نمی شود. در جامعه ما عده ای ثروتمند مرتب ثروت خود را به رخ دیگران می کشند، این افراد باید دست از رفتار خود بردارند و افرادی غیرمتمکن نیز بدانند که فقر در اعتقادات ما فخر و زینت است. تحمل فقر وقتی سخت می شود که عده ای با به رخ کشیدن ثروت خود آن را برای دیگران غیرتحمل کند.

سه چهارم بزهکاران جهان از خانواده های متشنج هستند

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: پژوهش ها نشان می دهد سه چهارم بزهکاران در جهان از خانواده هایی هستند که در آنها جو خانواده متشنج است و طلاق های عاطفی در آنها دیده می شود که نقش مادران و زنان در این زمینه بی بدیل است همچنین 80 درصد کودکان کانون اصلاح و تربیت در جهان از خانواده های متشنج هستند.

وی ادامه داد: اگر جو عاطفی، دوستی و محبت در خانواده حاکم باشد کودک به راحتی اجتماعی می شود و در غیر این صورت از کمبود شدید عاطفی رنج برده و رفتارهای غیرعادی از خود نشان می دهد.

زنگانه خاطرنشان کرد: امروز باید به اصل خود بازگردیم کانون خانواده ها را گرم کنیم و این کار به پول نیازی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار