چهل‌سالگی سرو/ در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت تبیین شد؛

نقش روحانیت در دفاع مقدس

نقش روحانیت در دفاع مقدس در غرفه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۴۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ - 30September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقاومت به نمایش گذاشته شد.

در ادامه به بخشی از اقدمات روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است که می‌خوانید:

ترغیب و دعوت به دیگران

روحانیت بیدار و انقلابی از خود با‌های نمازجمعه سخنرانی‌های مستمر در مساجد و مجالس عزاداری و سوگواری ائمه معصومین علیه السلام و دیگر فرصت‌ها برای تشویق مردم به حضور در میدان‌های نبرد و انجام مهمترین تکالیف دینی بهره برداری می‌کردند.

پیشتازی در جهاد و شهادت

طلاب تبلیغی یگان‌های رزم زینت‌بخش گردان‌های خط‌شکن و دفع کننده پاتک‌های سنگین دشمن بودند و حل شکر و یگانی که از این افراد بیشتر در اختیار داشت با اطمینان و قدرت افزون‌تری و عملیات اقدام می‌کرد.

حفظ نیرو‌ها بعد از عملیات و کمک به فرماندهان

بعد از هر عملیات روحانیون بهترین یاری و کمک را به فرماندهان نموده و با توجه به راهنمایی رزمندگان و فرماندهان را بدون مشکل و مانعی برای عملیات بعدی یاری می‌کردند.

روحانیون در دوران اسارت

روحانیت در دوران اسارت با حفظ روحیه انقلابی و دینی مانع آسیب دیدن روحیه رزمندگان و خط دار شدن قدرت مقاومت آنان گردیده اند و از طرفی از این فرصت برای ارتقاء سطح علمی و دینی این عزیزان بیشترین بهره را بردند.

ترویج ارزش‌های اخلاقی و اموزش دینی

طلاب و روحانیون با برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات معنوی یگان‌های رزم را برای به دانشگاه‌هایی برای رزمندگان تبدیل کرده بودند که الگوی برجسته برای جوانان و نوجوانان اطراف خود باشند.

نقش مدیریتی

مدیریت جنگ و هدایت نیرو‌های مسلح و هماهنگ نمودن آن‌ها و به کارگیری نیرو‌های مردمی و بسیجی از ممتازترین نقش‌هایی بود که روی روحانیت معظم در طول جنگ ایفا کرد.

حفظ روحیه جهادی در جامعه

در هر مسجد و یا مرکز مذهبی که روحانیون مدیریت آن را در دست داشتند و یا سخنرانی می‌کردند رنگ و بوی جبهه و اهمیت دفاع مقدس و الهی مشاهده می‌شود.

تقویت قدرت معنوی رزمندگان

روحانیت به عنوان یکی از اساسی‌ترین تکالیف خود در تقویت بنیه ایمانی و استقامت در سنگر نشینی مردم از انقلاب و نظام اسلامی نقش محوری داشتند.

پشتیبانی از دفاع مقدس

روحانیون در تقویت و تشویق مردم برای کمک و ایثار مال و تهیه امکانات مورد نیاز رزمندگان دارای نقش تعیین‌کننده بودند.

حضور روحانیت در جبهه‌ها

حضور گسترده روحانیون در جبهه‌ها از علمای عظام تا طلاب و روحانیون تبلیغی رزمی دیگر اقشار مردمی را در دفاع از انقلاب و کشور را سخت‌تر می‌کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها