چهل‌سالگی سرو/

انعکاس رشادت‌های نیروی زمینی ارتش در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت

در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت گوشه‌ای از رشادت‌های نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۴۱۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ - 01October 2020

انعکاس رشادت‌های نیروی زمینی ارتش در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، رزمندگان نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش دیگر نیرو‌ها در میدان نبرد حضور یافتند و حماسه آفریدند.

شهید فلاحی اولین فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در حرکت در راستای جریان‌های مردمی و ایستادگی در مقابل توطئه‌های عناصر ضد انقلاب داخلی به‌خصوص در کردستان و مقابله دلاورانه با عناصر تجزیه‌طلب داشت.

در ادامه گوشه‌ای از اقدامات و رشادت‌های رزمندگان نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس را که در نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت به آن پرداخته شده است، می‌خوانید:

وحدت ارتش و سپاه با تدابیر شهید صیاد شیرازی
برقراری سنگ بنای اصولی و مستحکم و سرنوشت‌ساز وحدت نیرو‌های مسلح در جبهه‌ها توسط شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و ایجاد اتحاد مقدس بین ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حاصل این اتحاد انجام عملیات‌های مشترک سپاه و ارتش که منجر به آزادسازی بخش اعظم سرزمین‌های اشغالی و انهدام ماشین جنگی دشمن شد.

دو گردان در برابر یک لشکر دشمن
مقابله دو گردان پیاده از لشکر ۲۱ در مقابل تهاجم بیش از یک لشکر عراقی در شهر کرخه در منطقه شوش که منجر به شکست تک دشمن و ممانعت از عبور لشکر عراقی از رودخانه کرخه، تصرف شهر شوش و ادامه احتمالی حمله برای گرفتن گلوگاه استان خوزستان یعنی اشغال اندیمشک و دزفول شد.

انهدام نیمی از لشکر دشمن متجاوز
لشکر ۲۱ حمزه که در مورخ ۲۳ مهر ۵۹ متحمل تلفات و ضایعات فراوان از ارتش عراق شده بود، ۱۵ روز بعد در ۹ آبان ۵۹ در یک عملیات پدافندی عالمانه و دلاورانه در غرب دزفول و شرق کرخه باعث انهدام نزدیک به ۵۰ درصد لشکر زرهی تقویت شده عراق و ممانعت عبور آن لشکر از کرخه و طرح تصرف اندیشمک و دزفول آن لشکر شد.

عملیات مرصاد
انهدام بیشترین نفرات، تجهیزات و تسلیحات از ضد انقلاب (منافقین) در کوتاه‌ترین زمان در نبرد مشترک نیروی زمینی و هوایی ارتش شد که منجر به کشته شدن دو هزار و ۵۰۰ نفر، زخمی شدن هزار نفر، اسارت یکصد نفر و انهدام بیش از ۴۰۰ خودرو، نفربر و تانک منافقین در عملیات مرصاد به فرماندهی امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی شد.

مقاومت در برابر ضدانقلاب
سربازان و فرماندهان در پادگان سنندج در حالی که قسمت اعظم شهر در اختیار گروه‌های ضد انقلاب قرار داشت با مقاومت خود در نهایت موجب شکست ضد انقلاب و جدایی‌طلبان و ناکامی توطئه آن‌ها در تصرف پادگان و اشغال کامل شهر سنندج شدند.

جمع‌آوری اسرا توسط بالگرد
گرفتن اسیر و جمع آوری انبوه اسرای پرشمار دشمن متجاوز و هدایت آن‌ها به سمت مرکز تجمیع و تخلیه اسرا توسط یک بالگرد ۲۱۴ غیر مسلح در عملیات بیت المقدس، یکی از جلوه‌های قدرت رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن بود.

فرمانده‌ای که سربازانش را تنها نگذاشت
شهید سرلشکر نیاکی، فرمانده لشکری که بر بالین دختر ۱۹ ساله بیمارش حاضر نشد و در تشییع، تدفین، هفت و چهلم دختر جوانش شرکت نکرد و بعد از ۴۷ روز از درگذشت دخترش توانست بر مزار او حاضر شود. شهید نیاکی از روز اول تا پایان عملیات بیت‌المقدس، فرزندان سربازش را در جبهه تنها نگذاشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار