سردار شیروانیان:

پیکر مطهر شهید هاکوپیان در اصفهان تدفین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت: پیکر مطهر شهید «هراچ هاکوپیان» صبح روز جمعه در اصفهان تدفین می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ - 30September 2020

پیکر مطهر شهید هاکوپیان در اصفهان تدفین می شودسردار «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان گفت: پیکر مطهر شهید مسیحی «هراچ هاکوپیان» از شهدای اقلیت کشور که پس از ۳۳ سال از شهادتش، چندی پیش شناسایی شد، در اصفهان تدفین می شود.

شیروانیان با اشاره به اینکه اصفهان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارد، افزود: با رعایت اصول بهداشتی، پیکر مطهر این شهید، عصر روز پنجشنبه دهم مهر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با بیان این موضوع که پیکر این شهید پس از گذشت هفت سال از زمان تدفینش از طریق دی ان‌ ای شناسایی شد،گفت: شهید هاکوپیان صبح روز جمعه یازدهم مهر در آرامگاه اختصاصی ارامنه اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید هراچ هاکوپیان ۲۰ فروردین سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزادسازی منطقه باباهادی در شمال قصر شیرین صورت گرفت، به شهادت رسید و با وجود کوشش همرزمانش برای انتقال پیکر وی، جسم بی جان او در منطقه ماند.

پیکر مطهر این شهید با تلاش گروه‌های تفحص در سال ۱۳۹۱ کشف و در سال ۱۳۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) با بدرقه باشکوه جوانان، در دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار