حمله ای غافلگیرانه به پشت خطوط صدامیان کافر

یادی از عملیات نامنظم ظفر 6 در 5 بهمن

پنجم اسفند 1366 سالروز اجرای عملیات نامنظم ظفر 6 در منطقه عمومی سنگاو در شرق استان کرکوک عراق از سوی رزمندگان دلیر اسلام است، عملیاتی رزمی که با هدف حمله ای غافلگیرانه به پشت خطوط دشمن بعثی و صدامیان کافر انجام شد.
کد خبر: ۴۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ - 25February 2015

یادی از عملیات نامنظم ظفر 6 در 5 بهمن

به گزارش دفاع پرس، این عملیات با هدف آزادسازی بلندی های منطقه عمومی (سنگاو) در شرق استان (کرکوک) کردستان عراق در عمق جبهه شمالی دشمن و در اوج سرما و برف زمستان کوهستان به انجام رسید که طی این حمله غافلگیرانه تعدادی از بلندی های مهم راهبردی و تاسیسات کاربردی از جمله بلندی های گرده ناصر، گرده مقبره، گرده سو، گرده قالی، بلندی 606، پل مهم شهر باصره و چندین روستای منطقه از دست دشمن اشغالگر بعثی بیرون آورده شد.

همچنین در اجرای این حمله غافلگیرانه رزمندگان اسلام بر راههای ارتباطی و مهم شهرهای سنگاو، چمچال ، کرکوک ، قادرکرم ، قره داغ ، سلیمانیه و همچنین راه فرعی سنگاو دربندیخان مسلط شدند.

علاوه بر آن، پادگان گردان مستقل پیاده مکانیزه از سپاه یکم، پادگان محل استقرار گردان 135، گردان 25خفیه و 14 پایگاه دشمن در منطقه منهدم و تعداد 570 نفر از قوای بعثی ارتش عراق کشته و زخمی شده و یا به اسارت رزمندگان دلیر اسلام در آمدند.

در ادامه این برتری های رزمی و نظامی، شماری از تجهیزات ارتش بعثی عراق شامل 6 دستگاه تانک و نفربر، 2 قبضه توپ ضد هوایی، 8قبضه خمپاره انداز 82 میلیمتری، چندین قبضه تیربار و دهها انبار مهمات دشمن به دست رزمندگان ایران منهدم شد.

عملیات ظفر 6 با به غنیمت گرفتن 2 دستگاه نفربر زرهی ، 60 دستگاه انواع بی سیم، چندین قبضه خمپاره انداز و شماری سلاح انفرادی ازدشمن به پایان رسید.

این عملیات را قرارگاه (رمضان) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و با همکاری معارضان کرد عراق به اجرا گذاشت.

یاد و خاطره شهدای سرافراز، رزمندگان و جانبازان این عملیات نامنظم اجرا شده در دوران دفاع مقدس برای همیشه در آسمان آبی و پاک ایران زمین درخشان و تابنده باد.

 

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار