چهل‌سالگی سرو/ فرمانده ناجا تأکید کرد؛

ضرورت تبیین ایثارگری نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی

سردار اشتری در دیدار با پیشکسوتان اولین دوره دانشکده کمیته انقلاب اسلامی، آنان را گنجینه‌های عظیم تجربه معرفی و بر ضرورت تبیین ایثارگری‌های نیرو‌های کمیته تأکید کرد.
کد خبر: ۴۱۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ - 30September 2020

ضرورت روایت ایثارگری نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی/قدردانی سردار اشتری از پیشکسوتان ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دیدار با پیشکسوتان اولین دوره دانشکده کمیته انقلاب اسلامی اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان مظلوم نیروی انتظامی، سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای کمیته انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با هدایت‌های داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و به برکت خون شهدا پیروز شد و به ثمر نشست افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، در ۲۳ بهمن ماه سال ۵۷ کمیته انقلاب اسلامی با عضویت نیرو‌های انقلابی و ولایی تشکیل و تامین نظم و امنیت را بر عهده گرفت.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به تحرکات خرابکارانه و توطئه دشمنان همزمان با تشکیل حکومت اسلامی در کشور یادآور شد: همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد تحرکات منافقان، تجزیه طلب‌ها و... در مناطقی از کشور بودیم، در این میان با توجه به فضای کشور عده‌ای ضد انقلاب به دنبال سوء استفاده و تلاش برای اقدامات خرابکارانه بودند.

سردار اشتری اضافه کرد: کمیته انقلاب اسلامی درست در مقطع و زمانی شکل گرفت که تشکیل آن بر مبنای فضای جامعه و ضرورت بود و در واقع نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی در تامین امنیت جامعه نقش محوری را عهده دار شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش بی بدیل نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی در اوایل تشکیل حکومت اسلامی ادامه داد: نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی نه‌تنها در مقطع اشاره شده، بلکه در دوران دفاع مقدس و پس از آن یعنی در تمام عرصه‌های صیانت از نظام و انقلاب اسلامی خوش درخشیدند و ایثارگری‌های این نیرو‌های انقلابی و ولایی بر کسی پوشیده نیست.

سردار اشتری با اشاره به نقش‌آفرینی‌های ایثارگونه نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری نه‌تنها در ایفای نقش خود یعنی تامین امنیت شهر‌ها عملکرد خوبی داشتند، بلکه با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل این نظام و انقلاب دین شان را ادا کردند و ما شهدای بسیاری از این نیرو‌ها را تقدیم نظام و انقلاب کردیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشکسوتان، گنجینه‌های عظیم و ارزشمند تجربه هستند، بر لزوم بهره مندی از دانش و تجربه ایشان تاکید و خاطرنشان کرد: شایسته است که تاریخ شفاهی نقش نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و همچنین ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی به جامعه منتقل شود.

وی اضافه کرد: ایثارگری‌های پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی در دفاع از نظام وانقلاب اسلامی نه‌تنها بایستی ثبت و ضبط شود، بلکه باید این نقش‌آفرینی‌های بی بدیل به نسل جوان روایتگری شود.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی عنوان کرد: همه ما قدردان رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و دلسوزان این نظام و انقلاب دینی هستیم و بنده شخصاً نسبت به نیرو‌های انقلابی و ولایی کمیته انقلاب اسلامی ارادت دارم. ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خانه همه پیشکسوتان است و همواره از پیشنهادات، نظرات و راهکار‌های عملیاتی شما عزیزان استقبال می‌کنم.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان و پیشکسوتان بیان کرد: بر ارائه مطلوب‌ترین خدمات به پیشکسوتان تاکید ویژه‌ای دارم و بخشی از ظرفیت اماکن رفاهی، آموزشی و ورزشی نیروی انتظامی را برای استفاده پیشکسوتان عزیز و خانواده‌هایشان در نظر گرفته ایم و ان‌شاءالله بر مبنای امکانات موجود بتوانیم بیش از پیش در خدمت این عزیزان باشیم.

در این نشست، پیشکسوتان اولین دوره دانشکده کمیته انقلاب اسلامی ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های ماموریتی نیروی انتظامی، برخی از مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها