رویوران:

آمریکایی‌ها در حال خروج از غرب آسیا هستند

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آشکارسازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده اما تحول در معادلات اتفاق نیافتاده است، گفت: آمریکایی‌ها در حال خروج از منطقه هستند اما می‌خواهند محیط جغرافیایی را برای صهیونیست‌ها هموار کند.
کد خبر: ۴۱۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ - 30September 2020

آمریکایی‌ها در حال خروج از غرب آسیا هستندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در چهارمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی (یادواره شهید محمد الدره) که امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع از مظلوم یک وظیفه است؛ ما مسلمان هستیم و وظیفه مسلمانی ما دفاع از هر مظلومی است.

وی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی قابل پیش‌بینی بود، افزود: عادی‌سازی روابط به‌صورت غیررسمی در جریان بود اما کشورها جرات آشکار کردن آن را نداشتند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک دستاورد خارجی برای ترامپ در آستانه انتخابات و نیز یک دستاورد برای نتانیاهو برای کاهش اعتراضات در رژیم صهیونیستی است؛ نکته مهم این است که دنیای سیاست بر اساس نیازهای آنی جلو نمی‌رود و نیازهای استراتژیک وجود دارد.

رویوران تاکید کرد: آشکارسازی روابط بین برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده اما تحول در معادلات اتفاق نیافتاده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام بین‌المللی تحولاتی در حال وقوع است، تصریح کرد: آمریکا در رقابت جدی با چین قرار دارد؛ به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و رکود اقتصادی در آمریکا، عملا نزدیک شدن چین به تولید ناخالص آمریکا زودتر از سال ۲۰۲۵ اتفاق می‌افتد، به همین دلیل آمریکایی‌ها در حال خروج از منطقه هستند اما می‌خواهند محیط جغرافیایی را برای صهیونیست‌ها هموار کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: آنچه که در عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده، یک پروژه است و با امارات و بحرین شروع شده و به کشورهای دیگر منطقه تسری می‌یابد و هدف این است که امت اسلام را دچار ترس کنند.

رویوران در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم محور مقاومت بازدارندگی ایجاد کرده و این تحولات سطحی و زودگذر است و مردم این موضع‌گیری‌های خیانت‌آمیز را تحمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار