چهل‌سالگی سرو/ سفیر ایران در ژاپن در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس:

ایران مدافع صلح و خواهان برقراری امنیت در جهان است/ شهید سپهبد سلیمانی همیشه جاودانه تاریخ خواهد ماند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: ایران همواره مدافع صلح و خواهان برقراری امنیت و ثبات در سراسر جهان بویژه خاورمیانه و خلیج فارس است و در این چارچوب از تلاش‌های دولت ژاپن برای حفظ دوستی‌های دیرینه و توسعه روابط دو کشور و پاسداری از صلح و ثبات قدردانی می‌کند.
کد خبر: ۴۱۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ - 01October 2020

ایران مدافع صلح و خواهان برقراری امنیت در جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مرتضی رحمانی‌موحد» در مراسم گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس و آیین گشایش نمایشگاه کتاب و عکس گرامیداشت دفاع مقدس در سفارت ایران در توکیو اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس مقارن با چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی و حمله و تجاوز رژیم صدام به سرزمین ایران است که در شهریورماه سال ۱۳۵۹ با تحریک استکبار و رژیم‌های مرتجع منطقه و به طمع مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: سال‌های دفاع مقدس سراسر یادآور حماسه، ایثار و رویش جوانه‌های مردم ایران زمین برای مقاومت در برابر توطئه‌های سهمگین استکبار جهانی در حفاظت از استقلال و آزادی جمهوری اسلامی است که نمایشگاه امروز تلاش دارد تا بخشی اندک از خاطرات این سال‌ها را در معرض دید علاقمندان قرار دهد.

سفیر ایران در ژاپن افزود: آنچه که امروز در صحنه بین‌الملل و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقاومت حداکثری در مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا و صهیونیسم شاهد هستیم، ثمره مجاهدت و ایستادگی هشت سال رزمندگان و ملت شریف ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی که در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صحبت می‌کرد، افزود: امروز به یمن پایداری و جوانمردی شهدا، خانواده بزرگ و معزز ایثارگران و وحدت و همدلی قاطبه ملت بزرگوار ایران و علیرغم همه کاستی‌ها و فشار‌های بین المللی و منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران با اعتبار و صلابتی ستودنی در سراسر گیتی خودنمائی می‌کند و با آینده‌ای درخشان و پر امید، همچنان استوار، راه شهیدان والامقام خود را ادامه خواهد داد.

رحمانی‌موحد با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دیرینه میان ایران و ژاپن گفت: تعاملات مردمی دو کشور با یادگاری در عرصه جهاد و شهادت نیز همراه است حضور رزمنده برومند شهید «محمد بابائی» فرزند خانواده بزرگ یامامورا (بابایی) در جمع ایثارگران دفاع مقدس که با گام‌های محکم خود به جبهه‌ها عزیمت و برای پاسداری از عزت و شرف اسلام عزیر جان خود را تقدیم کرد، نمونه روشن و فراموش نشدنی از پیوند ناگسستنی مردم دو کشور است و اکنون در این مناسبت یاد و خاطره این شهید بزرگوار را نیز گرامی می‌داریم.

سفیر ایران در ژاپن در پایان یاد و نام سردار دل‌ها سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» را که با رشادت‌ها، خدمات خالصانه و مجاهدانه خود در عرصه دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با تروریست و اشغالگری برای رهایی امت مسلمان منطقه از یوغ استکبار، صهیونیسم و تروریسم جهانی، سهم بزرگی در تاریخ مقاومت ایران و منطقه داشته است گرامی داشت و افزود: او همیشه جاودانه تاریخ خواهد ماند.

در ادامه برنامه چند فراز از پیام‌های حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس قرائت شد.

در نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس ۶ آلبوم عکس به تعداد ۲۰۰ قطعه عکس، ۶ کتاب به تعداد ۱۲۰۰ عکس، ۴۰ تابلو عکس، ۸ بنر ایستاده و ۵ تابلو طراحی شده با موضوع دفاع مقدس نمایش داده شد.

این نمایشگاه در شرایط کرونایی با ارائه عکس‌ها و تصاویر متنوع، کتاب‌های ویژه به معرفی ابعاد گوناگون مقاومت و ایثار مردم کشورمان به ویژه رزمندگان جبهه‌های نبرد به عموم علاقه‌مندان ایرانی و ژاپنی پرداخته و گوشه‌ای از یاد و خاطره رشادت‌ها و مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران در مقابله با تجاوز صدام و هم پیمانانش را به نمایش گذاشته است.

در پایان برنامه از سه نفر از کارکنان و دیپلمات‌های سفارت که سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس داشتند، از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اهدا لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار