دیده‌بان سوریه مدعی شد؛

ترکیه ۸۵۰ شبه‌نظامی سوری را به جمهوری آذربایجان اعزام کرده است

مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» در بیانیه‌ای مدعی شد که ترکیه تا کنون ۸۵۰ شبه‌نظامی سوری را برای جنگ علیه ارمنستان به جمهوری آذبایجان اعزام کرده است.
کد خبر: ۴۱۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ - 01October 2020

ترکیه ۸۵۰ شبه‌نظامی سوری را به جمهوری آذربایجان اعزام کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (مستقر در لندن) ادعا کرد که دولت ترکیه ۵۳۰ شبه‌نظامی دیگر را به جمهوری آذربایجان اعزام کرده تا تعداد آن‌ها به ۸۵۰ نفر برسد و ۲۸ تن از آن‌ها نیز کشته شده‌اند.

وبسایت اطلاع‌رسانی دیده‌بانسوریه همچنین نوشت که در ۴۸ ساعت گذشته علاوه بر کشته شدن ۲۸ مزدور سوریه، ۶۲ تن از آن‌ها نیز زخمی یا مفقود شده‌اند. در همین حال صد‌ها شبه‌نظامی سوری دیگر نیز آماده اعزام به جمهوری آذربایجان از سوی شرکت‌های امنیتی ترکیه هستند.

این مرکز سوریه در ادامه نوشت که ترکیه به این شبه‌نظامیان گفته است که وظیفه آن‌ها حفاظت از چاه‌ها و تأسیسات نفتی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان است. عمده آن‌ها اهل مناطق کوهستانی شمال لاذقیه هستند که به بلندی‌های قره‌باغ نیز از حیث جغرافیایی شباهت دارند.

دیده‌بان سوریه همچنین نوشت که ارمنی‌های سوریه نیز خود را برای جنگ علیه جمهوری آذربایجان خود را به ارمنستان رسانده‌اند.

این وبسایت همچنین ادعای اعزام ۴۰۰۰ شبه‌نظامی سوری از طرف ترکیه به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد.

امروز نیز «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان ترکیه را به دخالت مستقیم در جنگ به نفع جمهوری آذربایجان با استفاده از جنگنده و پهپاد‌های خود متهم کرد و در خصوص سوریه‌ای شدن منطقه قفقاز هشدار داد.

دولت باکو تا کنون حضور ترویست‌های سوری در جمهوری آذربایجان را تکذیب کرده است.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه (ششم مهر) آغاز شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار