آیت الله سید «محمدکاظم مدرسی»:

باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را مورد توجه قرار دهیم

آیت الله سید «محمدکاظم مدرسی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار داشت: در اربعین امام حسین (ع) باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۴۱۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ - 02October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله سید «محمدکاظم مدرسی» امام جمعه محمدآباد یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار داشت: در اربعین امام حسین (ع) باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه علما و بزرگان کوفه زمان شناس نبوده و دین را تنها در انجام عبادات خلاصه کرده بودند و جایی که باید سکوت می‌کردند قیام می‌کردند و جایی که باید قیام می‌کردند سکوت می‌کردند و نمونه بارز آن نیز در رابطه با قیام سیدالشهدا (ع) بود، افزود: آنها همچنین دنیازده شده بودند و اقتصاد خودشان را هم از طریق حکومت زمان تأمین می‌کردند. لذا بزرگان قبیله وقتی دیدند ممکن است قبیله خودشان از لحاظ ارتزاق مشکل پیدا کند تسلیم شدند و گفتند نمی‌توانیم ارتزاق خانواده و قبلیه خودمان را تحت الشعاع قرار دهیم و این درسی برای مسئولان امروز است.

مدرسی همچنین با اشاره به اینکه امسال متأسفانه توفیق حضور در جریان و راهپیمایی اربعین را نداریم و در ایران اسلامی هم با توجه به شرایط ویروس کرونا اصلاً لازم نیست راهپیمایی صورت گیرد، افزود: هر چه مسئولان بهداشتی مطرح می‌کنند را باید مورد توجه قرار داد. ما می‌توانیم موکب‌هایی را جایگزین طرح‌های سال گذشته کنیم، یعنی موکب‌هایی که آموزش‌های سلامت توسط کارشناسان ارائه دهند و بین مردم لوازم بهداشتی توزیع کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: امروز نیت مردم ما این بوده که در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند قطعاً کسانی که نیت خالصانه داشته‌اند از این ثواب نیز بهره مند خواهند شد ولی اگر در کنار همین جریان در شهر هر خانه‌ای را در روز اربعین تبدیل به زیارتگاه و عزاخانه کنیم، ثواب برده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر با همین پاهای پیاده ای که برای اربعین حرکت می‌کردیم برای کمک به دیگران و حل مشکلات معیشتی بخشی از جامعه که واقعاً در تنگنا هستند، قدم برداریم بسیار ارزشمند است و حل مشکلات و کمک به تأمین هزینه درمان بیماری‌های سخت نیز اقدامی بسیار خوب و به جا خواهد بود.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در کشور با پول متغیر مواجه هستیم یعنی ارزش پول ما دائم و به سرعت در حال تغییر است، گفت: این بدترین نوع مدیریت در اقتصاد کلان کشور است زیرا هم باعث افت ارزش پول ملی می‌شود و هم باعث تورم و گرانی شدید و هم درآمدهای جمع زیادی را کاهش خواهد داد و سرمایه‌های جمعی را افزایش می‌دهد و این فاصله طبقاتی را بسیار زیاد می‌کند.

امام جمعه محمدآباد یزد تصریح کرد: ما هیچ مدیریتی را در طول انقلاب با این نوسان، تورم، عدم نظارت و کوتاهی در مدیریت ندیده بودیم و مردم نیز تجربه نکرده بودند و سوال این است که چرا مدیران نسبت به امضاهای خود در اقتصاد وفادار نیستند مگر امضای مدیرکل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در پای پول‌های کاغذی ما فقط جنبه زیبایی دارد و آیا نباید صاحبان این امضاها و مسئولیت‌ها ارزش پول را نیز تضمین کنند و به نظر می‌رسد مفهوم امضا این دو شخصیت در پای پول، یعنی ما داریم ارزش و پشتوانه این پول را تضمین می‌کنیم اما هیچ حرکتی از سوی آن‌ها برای تضمین و تعیین ارزش پول دیده نمی‌شود.

مدرسی تاکید کرد: ملت ما نسبت به این جریان بی وفایی‌ها دیده و دارند نگرانی‌های زیادی را تجربه می‌کند که البته پشت ملت به خدای متعال گرم است و امیدواریم که اقتصاد کشور از دست مدیران کم توجه نجات پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر سفیر انگلیس به یزد افزود: وزارت امور خارجه رسماً اعلام کرده که در جریان این دعوت نیست اما از طرفی این افراد هم بدون دعوت و پشتوانه وارد یک استان نمی‌شوند البته ما عرف دیپلماتیک را کاملاً می‌پذیریم و باید به آن توجه کنیم اما عناصر نامطلوبی که با سفرهای متعدد جز خسارت برای استان و زیان برای مردم چیز دیگری را به همراه نداشتند نیز کار درستی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها