رام‎الله: شهرک‌سازی در کرانه باختری، حتی یک لحظه هم متوقف نشده است

بر خلاف ادعای امارات و بحرین مبنی بر توقف روند اشغال اراضی فلسطین پس از توافق خود با رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه فلسطین خبر داد که شهرک‌سازی در کرانه باختری، حتی یک لحظه هم متوقف نشده است.
کد خبر: ۴۱۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ - 02October 2020

رام‎الله: شهرک‌سازی در کرانه باختری، حتی یک لحظه هم متوقف نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه فلسطین امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای موافقت دولت رژیم صهیونیستی با ساخت شهرکهای صهیونیست‌نشین را محکوم کرد.

این نهاد فلسطینی تأکید کرد که افزایش شهرکسازی در کرانه باختری، «در راستای اجرای یکجانبه معامله شوم قرن است».

پایگاه خبری عرب-۴۸ ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که این اقدام صهیونیستها، در واقع، «عملی کردن تصمیمات اسرائیل مربوط به الحاق [کرانه باختری] است».

رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد بیش از 30% از کرانه باختری را به اشغال خود درآورد، ولی با اعتراضات مردم و گروههای فلسطینی، تا کنون این طرح اجرایی نشده است.

این نهاد فلسطینی خاطر نشان کرد که گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی، حتی یک لحظه نیز متوقف نشده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این مسئله، تبلیغات گمراه کننده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و بازی آنان با کلمات و مفاهیم را برملا کرده است؛ به نحوی که تل‌آویو و واشنگتن از این مسئله برای کشاندن برخی کشورها به «دام عادی‌سازی روابط» استفاده می‌کنند.

شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین به زودی نشستی برگزار خواهد کرد تا ساخت پنج هزار و 400 واحد مسکونی را تصویب کند.

ادامه شهرکسازی در حالی صورت می‌گیرد که امارات و بحرین به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند. این دو کشور مدعی بودند که با این اقدام خود، باعث شدند که صهیونیستها از تصمیم اشغال کرانه باختری منصرف شوند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار