چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه نکا در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس:

«خبرگزاری دفاع مقدس» بلندگوی اطلاع‌رسانی مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هاست

سرهنگ «مجیدرضا شعبانی» با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس نیاز به پرکاری، پرتلاشی و مجاهدت دارد، گفت: این خبرگزاری بلندگوی اطلاع‌رسانی مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌هاست.
کد خبر: ۴۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ - 03October 2020

«خبرگزاری دفاع مقدس» بلندگوی اطلاع رسانی مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها استسرهنگ «مجیدرضا شعبانی» فرمانده سپاه ناحیه نکا با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با بیان اینکه همه جنگ‌ها کاتب و نویسنده داشت از جمله جنگ جهانی اول و دوم. وظیفه خبرنگار از دیرباز ثبت تجربه انسانی و همچنین ثبت مجموعه پیروزی‌ها وشکست‌ها در تاریخ  بود، اظهار داشت: اصل خبر در دفاع مقدس بر این نبود که دفاع چه دفاعی بود بلکه اطلاع رسانی درست به آیندگان از نوع جنگ بوده است.

وی افزود: خبر در دفاع مقدس برای آیندگان به اندازه خود دفاع مقدس بود. اگر به اهمیت خبر برای دفاع مقدس پی ببریم که چقدر ارزش دارد، ارزش آن به اندازه دفاع مقدس چه بسا بیشتر است؛ زیرا دفاع مقدس ما ۸ سال مقاومت و ایثارگری را نشان داده، پس خبرگزاری‌ها و خبرنگاران از نظر  زمانی و اهمیت نه کم زمانند و نه کم اهمیت.

فرمانده سپاه نکا با اشاره به اینکه کار برای شهید انجام شود کمتر از شهادت نیست، گفت: این کارها ممکن است فرهنگی، اجتماعی باشد همترازی و هم‌توازی می‌کند با کار برای دفاع مقدس. کار خبر رسانی از جنس کارهای شهادت طلبانه، ایثارگرانه، مجاهدانه است.

این مسئول ادامه داد: ما به خبرگزاری همچون خبرگزاری دفاع مقدس نیاز داشتیم که به این سطح برسیم که جنس کارهای دفاع مقدسی ما از برگزاری یادواره شهدا و نوشتن کتاب‌ها و همه فعالیت‌ها برای بچه‌های جبهه ‌و جنگ چه در سطح فرمانده چه در سطح رزمنده، در آن انعکاس داده شود.

سرهنگ شعبانی با بیان اینکه این خبرگزاری نیاز به پرکاری و پرتلاشی و نیاز به مجاهدت دارد، تصریح کرد: خبرگزاری دفاع مقدس بلندگوی اطلاع رسانی مجاهدت‌ها و تلاش‌ها و ایثارگری‌ها است.

وی اذعان داشت: دفاع مقدس همچون موجودی زنده همچنان با ما همراه است؛ ۴۰ سال از آن زمان گذشته و ما باید خود را همگام با دفاع مقدس کنیم.

فرمانده سپاه نکا افزود: اینکه فرماندهان و مسئولین که در حال خدمت هستند و در کنار خود رسانه‌ها را دارند نشان از اهمیت این شغل و فعالیت است و اگر سپاهیان ما، به دفاع مقدس اهمیت می‌دهند می‌توانند خبرنگار افتخاری خبرگزاری دفاع مقدس باشند.

فرمانده سپاه نکا در پایان، دیدار با امام جمعه، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، برنامه رژه خودرویی، فضاسازی شهری و محلات، برگزاری یادواره‌های مجازی، افتتاح شش باب خانه محرومین در منطقه هزارجریب و دشت با حضور فرمانده سپاه کربلا در روستای لاکتراش منطقه هزارجریب و همچنین افتتاح ساختمان یادمان سه شهید گلزار شهدای گلورد بزرگ و همچنین افتتاح کارگاه خیاطی مسکن مهر توسط بسیج جامعه زنان و حوزه خواهران حضرت زینب را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار