نویسنده کتاب «بدرقه‌ باران»:

«بدرقه‌ باران» روایتگر گوشه‌ای از صبر و استقامت همسران شهداست

«رقیه رجبی» گفت: کتاب «بدرقه‌ باران» روایت بخشی از زندگی همسران شهید به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ - 04October 2020

«رقیه رجبی» نویسنده کتاب «بدرقه باران» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: کتاب خاطرات همسر شهید «محمدعلی برجی» توسط «فاطمه برجی» دختر این شهید بزرگوار گردآوری و توسط بنده بازنویسی شد و توسط نشر صریر در قطع رقعی به چاپ رسید.

نویسنده کتاب بدرقه باران ادامه داد: «بدرقه‌ باران» روایتی واقعی است از خاطرات دختر کم سن و سالی که با اتفاق خانواده به هوای خوشبختی و زندگی بهتر، از اصفهان به روستای ناصرآباد از توابع قزوین سفر می کنند و چند سال بعد هم این دختر با محمدعلی قصه‌ی ما ازدواج می‌کند.

رجبی افزود: «مریم رحیمی» در طول 14 سال زندگی عاشقانه با محمدعلی، مادر پنج فرزند قد و نیم قد می‌شود و در این سالها همسرش پاسدار و رزمنده می شود و به ندرت در منزل حضور دارد، اما او در شهر غریب، صبورانه با فرزندانش همراه می‌شود.

این نویسنده گفت: «بدرقه‌ باران» گوشه ای از صبر و ایثار اسوه‌های صبر و مقاومت جامعه زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است، همسرانی که یکّه و تنها بار سنگین زندگی را بدون هیچ منّتی به دوش کشیدند.

وی تصریح کرد: در این کتاب سعی شده تا به دور از خشونت‌های حاصل از حضور در میادین نظامی، به سبک زندگی یک رزمنده و نقش کلیدی وی در خانواده پرداخته شود و همسران شهدا را به عنوان الگویی بی نظیر به نسل جوان علی الخصوص بانوان، معرفی نماید.

«محمدعلی برجی» فرمانده سپاه شهرستان البرز بود و در تاریخ 3 دی 1365 در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

کتاب «بدرقه‌ باران» در روز 31 شهریور و در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، همزمان با 29 کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس،  با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها