مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

«شهادت» مکتب رشد، تربیت و بالندگی است

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» شهادت را مکتبی برای رشد، تربیت و بالندگی انسان‌ دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، بندگی مخلصانه خداوند را به ما می‌آموزد.
کد خبر: ۴۲۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ - 03October 2020

شهادت مکتبی برای رشد، تربیت و بالندگی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در دیدار با خانواده شهید «رجبعلی مشهودی»، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) قبل از برگزاری کنگره‌های شهدا یک توصیه‌ای به متولیان برگزاری کنگره‌ها داشته و فرموده‌اند: «این کاری که در بحث کنگره انجام می‌دهید خیلی عالی است؛ ولی یک سئوال را از مادران و همسران شهدا بپرسید که چگونه راضی شدند همسر یا فرزند خویش را راهی جبهه کنند با علم  و آگاهی بر اینکه ممکن است این فرزند یا همسر شهید شود».

وی شهادت را مکتبی برای رشد، تربیت و بالندگی انسان‌ دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، بندگی مخلصانه خدا را به ما می‌آموزد.

رشیدی با  تاکید بر لزوم و ضرورت ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان، گفت: اگر خاطرات همسران شهدا  ثبت شود و از آن‌ها پرسیده شود که در فراق همسر خویش چگونه با تحمل همه سختی‌ها و مشکلات، فرزندان شایسته‌ای تحویل جامعه داده‌اند، برای مخاطبین بسیاری از درد دل‌ها و مشکلات این خانواده‌های معظم و معزز تبیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرزندان شهدا در سنین پایین بوده‌اند که پدرشان به شهادت رسیده است، تصریح کرد:  بعضی از فرزندان با وجودی که از نعمت پدر و مادر برخوردار هستند، آن‌گونه که شایسته است، تربیت صحیحی ندارند؛ ولی بسیاری از همسران شهدا با تلاش وجدیت در امر تربیت، فرزندانی موفق تحویل جامعه داده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) که خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان را ادامه جنگ می‌دانند، خاطرنشان کرد: تحمل داستان اول که شهادت است آسان‌تر است؛ ولی داستان دوم که تربیت و پرورش فرزندان با وجود سختی‌ها و مشکلات است، گزنده‌تر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار