کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا به‌دنبال بهانه‌جویی برای اقدام نظامی علیه حشدالشعبی/ سفارتخانه‌ای که به پادگان نظامی و مرکز جاسوسی شباهت دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌دنبال بهانه‌جویی برای اقدامات نظامی علیه حشدالشعبی هستند، گفت: سفارتخانه آمریکا در بغداد با وسعت زیاد و همچنین حضور ۵ هزار نیرو به پادگان نظامی و مرکز جاسوسی شباهت دارد.
کد خبر: ۴۲۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲ - 05October 2020

آمریکا به‌دنبال بهانه‌جویی برای اقدام علیه حشدالشعبی/ سفارتخانه‌ای که به پادگان نظامی و مرکز جاسوسی شباهت دارد«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تهدید آمریکایی‌ها برای بستن سفارتخانه‌شان در بغداد به‌دلیل حملات موشکی، اظهار داشت: سفارتخانه آمریکا در بغداد با وسعت زیاد و همچنین حضور ۵ هزار نیرو به پادگان نظامی و مرکز جاسوسی شباهت دارد و قاعدتا آمریکایی‌ها یا باید تعداد نفراتشان را در این سفارتخانه کاهش دهند و یا اینکه از بغداد به جای دیگری بروند.

وی تاکید کرد: کار معقول این است که سفارتخانه آمریکا با ۴۰ یا ۵۰ کارمند کار خودش را ادامه دهد در غیر این صورت این سفارتخانه به پایگاهی نظامی و مرکزی جاسوسی تبدیل خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در حال حاضر شاهدیم که منشاء تمام درگیری‌ها در عراق از طریق لانه جاسوسی آمریکا هدایت می‌شود، گفت: عراقی‌ها با آمریکایی‌ها در مسائل مختلف در ارتباط هستند و با تعطیلی سفارتخانه آمریکا این ارتباطات باید به‌سمت اربیل برود.

کنعانی مقدم با اشاره به تلاش مردم عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از کشورشان، خاطرنشان کرد: برخی عملیات‌ها مشکوک است، یعنی به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به‌دنبال عملیات به‌وسیله وابستگانشان علیه خودشان هستند تا زیر بار تعهدشان برای خروج از عراق نروند؛ آمریکایی‌ها با این اقدامات به‌دنبال بهانه‌جویی برای اقدامات نظامی علیه حشدالشعبی هستند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار