رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جریان بزرگ مدافعان حرم را «دفاع مقدس» پدید آورد

«سعید اوحدی» گفت: ادامه ایثارگری‌های دفاع مقدس، عظمت و استقلال ما را پابرجا نگه داشته و جریانی به بزرگی مدافعین حرم را پدید آورده است که امنیت را در منطقه برقرار کردند.
کد خبر: ۴۲۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ - 04October 2020

جریان بزرگ مدافعان حرم را «دفاع مقدس» پدید آوردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یک‌شنبه) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران که توسط شبکه بانکی و اقتصادی کشور در مجتمع فرهنگی بانک صادرات برگزار شد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت دفاع مقدس در همه جا در اوج شکوه برگزار می‌شود؛ اما قطعاً خود شهدا که نزد خداوند روزی می‌خورند و به نور الهی متصل شده‌اند، بی‌نیاز از این برنامه‌ها و تقدیرها هستند و اثرات این برنامه‌ها در واقع به خود ما می‌رسد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی (ع)، گفت: این ایام یادآور روزهایی است که وابستگان و اهل بیت امام حسین (ع) و به‌خصوص حضرت زینب (س) به بیان حوادث آن واقعه عظیم می‌پرداختند و با چنین کارهایی بود که عاشورا و فرهنگ آن زنده ماند و جلوی تحریف آن گرفته شد.

معاون رییس جمهور افزود: هدف اصلی از برگزاری این چنین برنامه‌هایی برای گرامی‌داشت دفاع مقدس، در واقع جلوگیری از تحریف‌هایی است که دشمنان علیه مقاومت و ایثارگری ملت ایران انجام می‌دهند؛ زیرا بعد از عاشورا هیچ اتفاقی به عظمت دفاع مقدس رخ نداده است. امروز اگر از هفته دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که ادامه ایثارگری‌های دفاع مقدس بوده که عظمت و استقلال ما را پابرجا نگه داشته و جریانی به بزرگی مدافعین حرم پدید آورده که امنیت را در منطقه برقرار کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز با دشمنی‌های زیادی روبه‌رو هستیم، افزود: امروز دشمن روش‌های خود را عوض کرده است؛ زیرا متوجه شده است که از طریق جنگ سخت راه به جایی نمی‌برد. برنامه دشمنان فشار حداکثری و ظالمانه علیه کشورمان است و شاهد اتفاقات و فشارهای بی‌سابقه‌ای هستیم که حتی در دوران دفاع مقدس نیز علیه کشورمان اعمال نشده بود. به موازات این مسئله، جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای نیز علیه کشورمان جریان دارد. 

اوحدی ادامه داد: کارزار حق علیه باطل، همواره با پیروزی حق تمام می‌شود و مردم کشور ما نیز با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا، در برابر این دشمنی‌ها نیز ایستادگی می‌کنند و قطعاً پیروز خواهند شد.

«حجت‌الله صیدی» مدیر عامل بانک صادرات نیز در این مراسم، با تقدیر از جانفشانی‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: این عزیزان دین بزرگی بر گردن ما دارند و در سخت‌ترین شرایط خاک و عزت کشور را حفظ کردند. کشور ما به‌دنبال استقلال و آزادی است و به‌همین دلیل می‌توان گفت که همواره در دفاع مقدس به سر می‌بریم. خوشبختانه با ایثارگری‌هایی که در تمام سال‌های انقلاب از دفاع مقدس تا دفاع از حرم و عرصه‌های سیاسی و اقتصادی انجام شده است، همواره سربلند بوده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز کشور ما دارای اقتدار نظامی است و هیچ کشوری جسارت فکر کردن به عملیات نظامی را علیه کشورمان ندارد. همچنین امنیت بسیار بالایی در کشور ما برقرار است که به مدد ایثارگری‌های گوناگون به دست آمده است.

صیدی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: تحریم‌هایی که امروز علیه کشورمان اعمال شده است، شدیدترین نوع در طول تاریخ هستند و در کنار آن شیوع بیماری کرونا نیز شرایط سختی برای ما ایجاد کرده است؛ اما به برکت اقتصاد مقاومتی و زیرساخت‌های کشور، این تحریم‌ها به جایی نرسید و تولید و ساخت و ساز در کشور ادامه دارد. 

مدیرعامل بانک صادرات افزود: امروز باید با ناامیدی‌ها بجنگیم و ان‌شاءالله به برکت خون شهدا و ایثارگران به قله‌های موفقیت برسیم و ادامه‌دهنده راه شهدای عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها