چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

راه شهیدان باید مبنای حرکت مردم برای تداوم انقلاب اسلامی شود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی و تداوم حرکت آن ضمن مجاهدت باید پشت سر ولایت فقیه حرکت کرد و راه شهیدان را مبنای حرکت خود قرار داد.
کد خبر: ۴۲۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ - 04October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادواره 40 شهید محله عمار یاسر، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن بازخوانی علل تحمیل جنگ توسط رژیم بعث عراق به ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دلیل پایان دادن به حاکمیت رژیم طاغوت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار، مورد غضب ظالمین قرار گرفت و به همین دلیل جنگ ناخواسته‌ای به جمهوری اسلامی تحمیل شد.

وی افزود: صدام با حمایت آمریکا و مرتجعین منطقه به دنبال آن بود تا با یورش برق‌آسای خود در 31 شهریور انقلاب اسلامی را ساقط کند، اما بر اساس وعده خداوند، نصرت الهی شامل حال ملتی شد که دین خدا را یاری کردند و مردم ایران اسلامی پیروز این میدان شدند و حامیان صدام یا نابود شده و یا به انزوا کشیده شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت و عزت روی پای خود ایستاده و به حرمت خون شهدا در دنیا عزیز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به اهمیت دفاع مقدس در عزتمندی جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دفاع مقدس مظهر عزت، اقتدار، عظمت، استقلال خواهی و ولایتمداری ملی است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی میراث جانفشانی‌ها، از خودگذشتگی‌ها و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی هنوز از برکات دفاع مقدس استفاده می کند. جبهه مقاومت رشحه‌ای از این حماسه جاوید است.

این مسئول تاکید کرد: باید قدر این حماسه ماندگار را بدانیم و از این میراث گرانقدر صیانت و حفاظت کنیم و شاکر این نعمت باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را یک تکلیف انقلابی دانست و بیان داشت: دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب فضیلت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند این است که با زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا، راه شهیدان پر رهرو می ماند و جامعه را در برابر غفلت و انحراف بیمه می‌کند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: دفاع مقدس تابلو درخشان و یک قله برای ملتی است که می‌خواهد مستقل باشد و به مستکبرین باج ندهد. باید این حماسه جاوید را همواره گرامی بداریم و از این ظرفیت عظیم برای آینده پرافتخار خود استفاده کنیم.

وی در پایان حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را ضروری دانست و گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی و تداوم حرکت آن ضمن مجاهدت باید پشت سر ولایت فقیه حرکت کرد و راه شهیدان را مبنای حرکت خود قرار داد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها