دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با فرمانده مرزبانی استان+ تصاویر

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در دیدار با سردار مجید شجاع در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۴۲۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 05October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی دیدار وگفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سردار شجاع به فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی اظهار داشت: مأموریت مرزبانی نیروی انتظامی بسیار مهم و حساس است و نیروهای مرزبانی به صورت شبانه روز در حال جهاد هستند.

وی افزود: علی‌رغم توطئه‌های نظام سلطه، تأمین امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف توسط مرزبانی بسیار تعیین کننده است که آحاد مردم باید قدردان مجاهدت‌های مرزبانان ایران اسلامی باشند.

این مسئول در ادامه در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تدوین دانشنامه و نهضت تولید آثار ادبی به عنوان مأموریت‌های اساسی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مطالبی را بیان کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با فرماندهی مرزبانی این استان، خواستار همکاری فی‌ما بین در عرصه‌های اشاره شده در تفاهمنامه شد.

یوسفعلی‌زاده در پایان تعامل بیش از پیش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مرزبانی استان را مورد تأکید قرار داد و پرداختن به نقش مرزبانی و مدافعان حریم را در دانشنامه دفاع مقدس استان ضروری دانست.

دفاع مقدس مبنای عقیدتی داشت

سردار شجاع نیز در این دیدار ابراز داشت: تمام جنگ‌ها با هدف کشورگشایی و فتح سرزمین انجام می‌گرفته است، اما دفاع مقدس تنها جنگی بود که مبنای عقیدتی داشت.

وی افزود: دفاع مقدس سرشار از الگوهایی است که جوانان ایران اسلامی با تأسی به آنها می‌توانند در جهت پیشرفت و آبادانی بیش از پیش جمهوری اسلامی گام بردارند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه ملتی با اعتقاد قلبی و راسخ از جان و علایق شخصی خود بگذرد و برای دفاع از اسلام و انقلاب پا در میدان جهاد بگذارد بسیار ارزشمند است و این دفاع باید همواره مورد توجه قرار گیرد و حماسه‌آفرینان آن گرامی داشته شوند.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان، بیان داشت: مهمترین مأموریت بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوانی است که آن دوران را درک نکرده و شناخت جامع و کاملی نسبت به آن دوران پر افتخار ندارد.

شجاع در پایان، پایببندی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی را بر اجرای مفاد تفاهمنامه همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ و مبانی دفاع مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار