رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تشریح کرد؛

عملکرد پلیس فرودگاه‌های کشور در ۶ ماهه اول سال جاری

سردار حسن مهری عملکرد پلیس فرودگاه‌های کشور در شش ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۲۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ - 05October 2020

کشف ۴۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر قبل از ترانزیت از مرز‌های هوایی/ تشریح عملکرد پلیس فرودگاه‌های کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۹به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن مهری» رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور درباره فعالیت‌های این پلیس طی شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرز‌های هوایی، پلیس فرودگاه توانسته است به افزایش چهار درصدی کشف کالا و ارز به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته دست یابد.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرز‌های هوایی گفت: علی‌رغم کاهش ۵۵ درصدی مسافر و تعداد پرواز‌ها در این بازه زمانی به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا ویروس، همکاران من موفق به کشف ۴۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر قبل از ترانزیت از مرز‌های هوایی کشور شدند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تعداد افراد دستگیرشده در ارتباط با قاچاق کالا را ۶۶۲ نفر و تعداد افراد دستگیرشده در ارتباط با قاچاق مواد مخدر را سه هزار و ۲۵۵ نفر اعلام و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سردار مهری با اشاره به تأثیر گشت‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی افزود: در این رابطه طی شش ماهه نخست سال جاری، همکاران من موفق شده‌اند پنج هزار و ۵۸۵ خودروی دارای دستور توقیف در سطح حوزه استحفاظی را کشف کنند.

وی به بهره‌گیری از روش‌های اطلاعاتی و تجهیزات و امکانات نوین کمک بازرسی اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این پلیس تخصصی در زمینه کشف مواد مخدر، کالا و ارز قاچاق توفیقات بسیار خوبی به واسطه بهره‌گیری از دانش و اطلاعات روز به دست آورده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با توصیه به مسافران خطوط هوایی به‌خصوص مسافران پرواز‌های خارجی مبنی بر لزوم رعایت قوانین و مقررات حاکم در جمهوری اسلامی و سایر کشور‌های خارجی گفت: در کشور‌های آسیای شرقی و میانه قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای حمل و نگهداری مواد مخدر وضع شده که این قوانین باعث شده بسیاری از هم‌وطنان ایرانی به خاطر همراه داشتن مقادیر بسیار ناچیزی مواد مخدر یا حتی مقدار اندکی قرص ازجمله متادون، ترامادول، و B۲ سال‌ها در زندان این کشور‌ها اسیر باشند.

سردار مهری با قدردانی از مجاهدت مدافعان عرصه سلامت و امنیت خاطرنشان کرد: عمل به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مرتبط با سلامت برگ برنده همه ما در مقابله کرونا ویروس است؛ لذا از یکایک شهروندان درخواست می‌کنیم با اجتناب از سفر‌های غیرضروری زمینه لازم برای زندگی سالم و به دور از هرگونه بیماری را برای همدیگر فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار