چهل‌سالگی سرو/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

گستره فرهنگ دفاع مقدس مرز‌های ملی را درنوردیده است

امیر سرتیپ پوردستان گفت: امروز گستره فرهنگ دفاع مقدس مرز‌های ملی را درنوردیده است و بسیاری از ملت‌های منطقه تحت تأثیر این فرهنگ غنی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۲۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶ - 07October 2020

گستره فرهنگ دفاع مقدس مرز‌های ملی را درنوردیده است/ دولت هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند پشیمان می شوندامیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به نقش ارتش و نیروهای مسلح در روزهای آغازین انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به جهت تغییر در شرایط و جابه‌جایی‌های صورت گرفته در ارتش، اشرار، معاندین و عناصر ضد انقلاب از این موقعیت سوء استفاده کرده و ناامنی‌هایی را در شمال غرب کشور به وجود آوردند که با حضور نیروهای متعهد و مؤمن جلوی این ناامنی‌ها و غائله‌ها گرفته شد.

وی با اشاره به آماده نبودنِ نیروهای مسلح با توجه به شرایط آن روزها گفت: عدم آمادگی کافی متأثر از تغییرات انقلابی سبب شد تا  علی‌رغم دفاع‌های صورت گرفته در روز‌های آغازین جنگ، دشمن بتواند بخش‌هایی از خاک میهن عزیزمان را اشغال کند؛ اما این وضعیت با حضور نیروهای غیرتمند ارتش، سپاه و نیروهای مردمی به سرعت تغییر کرد و روند پیشروی دشمن در یک ماه نخست مسدود و دشمن در مناطق تصرف شده زمین‌گیر شد و اجازه پیشروی پیدا نکرد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در ادامه رمز پیروزی بر دشمن بعثی را در وحدت نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: ارتش و سپاه پاسداران با همبستگی و وحدت تحت مدیریت الهی امام خمینی (ره) توانستند در مقابل دشمنانی که از حمایت شرق و غرب برخوردار بودند، بایستند و در ادامه جنگ، رژیم بعثی را از خاک کشور بیرون کنند و به آن موفقیت‌های بزرگ دست یابند.

امیر پوردستاناضافه کرد : امروز نیز همچون گذشته یکی از نشانه‌های قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح و فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده سابق نزاجا در خصوص نقش نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: از آنجایی که جنگ ما عمدتاً بر روی زمین متمرکز بود و نیروی زمینی در آن نقش محوری داشت، به همین خاطر از ۴۸ هزار شهید ارتش ۴۶ هزار شهید مربوط به نیروی زمینی است.

وی در خصوص نقش جوانان در مجموعه ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: تعداد ۴۰ هزار نفر از شهدای ارتش را جوانان سرباز تشکیل دادند که این بیانگر اهمیت نقش جوانان میهن اسلامی‌مان در نبرد با دشمن متجاوز است که بسیار اثرگذار بوده و همان‌طوری که امروز در عرصه‌های تولید و سازندگی شاهد نقش‌آفرینی جوانان هستیم در آن دوران نیز جوانان مؤمن و انقلابی وارد عرصه شدند و ان حماسه‌های عظیم را آفریدند؛ لذا باید همواره قدردان جوانان باشیم و بستر را برای خدمت‌رسانی این عزیزان فراهم کنیم.

امیر پوردستان تصریح کرد: امروز گستره فرهنگ دفاع مقدس مرز‌های ملی را درنوردیده است و بسیاری از ملت‌های منطقه تحت تأثیر این فرهنگ غنی قرار گرفته‌اند؛ همچنان که مشاهده می‌کنیم امروز محور مقاومت با تأسی به هویت دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و این مسیر نورانی را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش همچنین با اشاره به طرح عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، گفت: دولت‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند در واقع خود را در برابر ملت‌هایشان و همچنین جهانیان مفتضح می‌کنند؛ چراکه رژیم صهیونیستی یک رژیم منفور، کودک‌کش و فاقد اعتبار جهانی و بین‌المللی است و جامعه جهانی آن را با زور و ارعاب آمریکا پذیرفته است؛ لذا دولت‌هایی که تن به این خفت دادند، قطعاً در پیشگاه ملت‌هایشان منفور هستند و در آینده نزدیک از عملکردشان پیشیمان خواهند شد.

انتهای پیام/ 221

پربیننده ها
آخرین اخبار