فرمانده قرارگاه اربعین ناجا:

اربعین نماد بارز اتحاد جوامع اسلامی است

سردار سرتیپ شرفی با تشریح دستاوردهای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت: اربعین نماد و نمود بارز اتحاد جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ - 05October 2020

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در گردهمایی لبیک‌گویان ولایت که با حضور سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان به صورت ویدئو کنفرانسی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهیدان به‌ویژه سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: عاشورای سال ۶۱ هجری یکی از رخداد‌های شگفت انگیز و تاریخ‌ساز است و خون پاک سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش حیاتی دوباره به جهان اسلام بخشید و به آن استمرار داد تا آنجا که امروز شاهد هستیم که در تداوم حرکت و قیام امام حسین (ع)، انقلاب شکوهمند اسلامی نیز به عنوان یک رویداد شگفت انگیز و سرنوشت‌ساز محقق شد به گونه‌ای که رخداد‌های چهار دهه اخیر جهان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با مروری بر شکل‌گیری زیارت اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: اربعین سید و سالار شهیدان نیز یک رویداد شگفتی‌ساز و تاریخی است؛ کاروان اسرا از شام به مدینه و به تعبیر عده‌ای به کربلا می‌روند؛ جابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه پیامبر از مدینه برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) عازم کربلا می‌شود و همین اقدام، تاریخ‌ساز و به عنوان یک سنت در تاریخ نهادینه می‌شود. هر ساله پیرو این سنت حسنه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت کاروانی به سمت کربلا و برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) حرکت می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری اینکه در زمان صدام حسین حرکت کاروان عشاق حسینی به کربلا متوقف شد، خاطرنشان کرد: پس از سقوط و نابودی صدام حسین، راهپیمایی عظیم و معنوی اربعین حسینی شکل و شمائل جدید و معنوی تری به خود گرفت و سیل عاشقان سید و سالار شهدا از اقصی نقاط دنیا عازم کربلا می‌شوند.

وی با اشاره به ارادت ملت ایران اسلامی به امام حسین (ع) و یارانش تصریح کرد: هر ساله در ایام اربعین شاهد سیل مشتاقان زیارت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم و در این میان تامین نظم و امنیت ماموریت بزرگ و معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به نیروی انتظامی واگذار می‌شود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا ادامه داد: در این ماموریت معنوی بیش از ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های ناجا بنا بر دستور و تدبیر فرمانده نیروی انتظامی توفیق خدمت به عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) دارند و در سنوات گذشته سردار فتحی زاده توفیق ایفای نقش به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا را داشت.

سردار شرفی با بیان اینکه امسال با حسن اعتماد فرمانده ناجا بنده به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین ناجا منصوب شدم، اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده امسال راهپیمایی بزرگ اربعین برگزار نمی‌شود و به نوعی این توفیق از بنده برای خدمت به عاشقان حسینی سلب شده است؛ هرچند که مشتاقانه دعا می‌کنیم که هرچه زودتر این ویروس منحوس رخت بربندد و طی سال‌های آینده شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره عظیم و معنوی اربعین حسینی باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاورد‌های برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: اربعین نماد و نمود بارز اتحاد جوامع اسلامی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از همه تلاش‌گران ماموریت بزرگ اربعین و خادمان حسینی، با بیان اینکه برای خدمتگزاری دوباره به زائران اربعین لحظه‌شماری می‌کنیم، گفت: امید که خداوند متعال بار دیگر به ما توفیق دهد تا خاک پای عاشقان اباعبدالله الحسین را توتیای چشم خویش کنیم و بتوانیم خادم الحسین (ع) باشیم؛ چرا که بی قرار خدمت به زوار حسینی (ع) هستیم و خدمت به عزاداران و زائران را توفیق می‌دانیم. خداوند توفیق دوباره‌ای برای خدمت به زائران اربعین نصیبمان کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها