پدر طلبه شهید «محمدرضا زارع‌زاده» آسمانی شد

حاج «حبیب زارع‌زاده» پدر طلبه شهید «محمدرضا زارع‌زاده» شب گذشته پس از ٣٣ سال فراق در جوار روح پرفتوح فرزند شهیدش آرام گرفت.  
کد خبر: ۴۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ - 06October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حاج «حبیب زارع زاده» پدر طلبه شهید «محمدرضا زارع زاده» که عمری به نیکنامی زیست و سالیان طولانی رنجور بستر بیماری بود شب گذشته پس از ٣٣سال فراق در جوار روح پرفتوح فرزند شهیدش آرام گرفت.  

پدر طلبه شهید «محمدرضا زارع زاده» آسمانی شد

نگاهی به زندگی شهید محمدرضا زارع زاده:
 
سال ۱۳۴۸ شهر ابرکوه استان یزد شاهد شکفتن گل وجود او شد. پدرش جبیب، کاسبی متدین بود که در آغوش باز دستان دعایش او را از خالق افلاک هدیه گرفته بود.
 
کودکی‌های شهید در دامن پرمهر مادری عفیف و پدری با ایمان سپری شد. با فرا رسیدن ایام درس و مدرسه راهی دبستان شد تا سبد سبد شکوفه‌های دانش برچیند. دوره ابتدایی را که با موفقیت پشت سرنهاد برای تحصیل در مقطع راهنمایی اقدام کرد و با توکل به خدا و تلاش خویش این دوره را نیز با موفقیت به اتمام رساند.
 
عمر تحصیل در دوره متوسطه به درازای دوره‌های قبل نبود؛ چرا که او در چرخشی هدفمند رهسپار حوزه علمیه شد. محمدرضا در نهاد خویش جذبه‌ای را احساس کرد که او را به سمت و سوی خوبی‌ها سوق می‌داد؛ و چه ارزشی بالاتر از دین شناسی و دین مداری.
 
پس از ورود به حوزه علمیه، مدت دو سال در شهر مقدس قم و مدرسه علمیه رضویه به تحصیل معارف دین پرداخت. او در جوار نیلوفر همیشه بهار اهل بیت (ع) در سجده‌های ذکر و قنوت‌های دعایش از خدا طلب وصال و رضا می‌کرد و برای یافتن کلید‌های آسمان هر بهایی را می‌پرداخت.
 
بدین خاطر هفت نوبت عازم میدان نبرد شد که در آن هدفی جز رضا و وصال یار نداشت. او برای دفاع از آرامش قلب مادران شهر و امنیت مرز‌های کشورش عزم میدان کرد و در لباس غواصی چابک، به عمق عشق و ارادت غور کرد.
 
او که در ۶۴/۳/۲۴ لباس خاکی بسیج به تن کرد و برای خدمت به دین خدا و مردم مظلوم و مسلمان کشورش کمر همت به میان بست سرانجام به تاریخ ۶۶/۱/۲۰ در شلمچه سرخ، وصالی سبز را تجربه کرد.
 
وصیت‌نامه شهید زارع زاده را از نظر می‌گذرانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم‌
 
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان‌
 
انالله و انا الیه راجعون‌
 
به درستی که ما از خدائیم و به سوی او باز می‌گردیم.
 
ایجانب محمدرضا زارعزاده فرزند حاج حبیب به شماره شناسنامه ۹۸۴ متولد سال ۱۳۴۸ وصیت‌نامه خود را شروع می‌کنم.
 
خدایا ما که به تو ایمان آوردیم و در راه تو ایستادیم پس خدایا شهادت را نصیب ما بگردان‌. خدایا من که می‌دانم شهید سعید است و شهادت سعادت بار الها من که می‌دانم شهادت از برای ‌هرکس نیست، ولی خدایا به درگاه تو می‌نالم که ای خدا شهادت را نصیبم گردان. خدایا ما که باخون این شهیدان عزیز انقلاب اسلامی انقلابمان را پیروز کردیم و کسانی هستند که می‌خواهند این انقلاب را از بین ببرند و صدمه می‌زنند و دستور به کشتار بهتر عزیزانمان را می‌دهند.
 
خدایا شهید خیلی اجر و پاداش دارد. ای خدایا به خون پاک و مطهر این شهیدان قسمت می‌دهم که این‌ منافقان را از صحنه روزگار محو گردان و به چهارده معصوم قسمت می‌دهم که شهادت رانصیبم گردان؛ و صحبتی دارم با این مردم که ای مردم ما همان کسانی هستیم که حضرت محمد (ص) اشاره کرد و امام خمینی نعمتی است که خدا با ما داده است دست از امام بر ندارید و نماز جمعه‌ها را فراموش نکنید و وحدت را حفظ کنید.
 
والسلام
 
محمدرضا زارع‌زاده
 
۲۹ شهریور ۱۳۶۳
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار