صبح امروز انجام شد؛

الحاق دو سامانه راداری «قدیر» نیروی هوافضای سپاه به شبکه پدافندی کشور

دو سامانه راداری قدیر ساخته شده توسط نیروی هوافضای سپاه صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) به شبکه پدافند راداری کشور الحاق شد.
کد خبر: ۴۲۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ - 06October 2020

الحاق دو سامانه راداری قدیر نیروی هوافضای سپاه به شبکه پدافندی کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس،‌ آیین الحاق دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان نیرو‌های مسلح، صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

بنا بر این گزارش، رادار سه‌بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادار‌ها در سراسر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار ۱۰۰۰ کیلومتری است.

از ویژگی‌های برجسته این رادار کشف انواع هواپیما‌های پنهان‌کار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی و تولید بومی بوده و با سه نفر عملیاتی می‌‌شود.

جمهوری‌اسلامی ایران در تأمین انواع رادار‌های جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادارساز عمده جهان، در رتبه و موقعیت دهم دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار