مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی:

نمایشنامه خیابانی «وجدان» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر راه یافت

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با اعلام اینکه مرحله استانی این جشنواره در شهریور امسال برگزار شد، گفت: طی مرحله استانی جشنواره تئاتر سنگر نمایشنامه خیابانی «وجدان» از گروه تئاتر آسمان به جشنواره منطقه‌ای راه یافت.
کد خبر: ۴۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 06October 2020

نمایشنامه خیابانی «وجدان» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر راه یافت«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای غنی و سرشار از سجایای اخلاقی و ارزش‌های دینی و ملی، سبک زندگی و معیشتی است که بهره‌برداری از آن باعث پیشرفت و ارتقای فرهنگ کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از رسانه‌های هنری که می‌تواند این امر مهم را انجام دهد هنر تئاتر است، گفت: برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که لازم است در کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس نگاه‌ ویژه‌ای به اجرای این برنامه‌ها داشته باشیم.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر سنگر یکی از برنامه‌‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شمار می‌آید، اضافه کرد: با توجه به اهمیت ویژه تئاتر دفاع مقدس و کارکرد آن در حفظ و اشاعه ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و استعداد و ظرفیت موجود در نیروهای مسلح، نخستین جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

رحیم‌آبادی تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح ایران با رویکرد معرفی ظرفیت‌های تئاتر دفاع مقدس بر پایه فرهنگ و هنر اسلامی انقلابی، ملی و کهن ایران در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی و به دو شکل اجراهای مسابقه‌ای و رقابتی و اجرای عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‎‌ای و کشوری برگزار می‌شود، افزود: فراخوان جشنواره از خردادماه امسال در بین یگان‌های نظامی و انتظامی استان آغاز شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با اعلام اینکه مرحله استانی این جشنواره در شهریور امسال برگزار شد، اعلام کرد: طی مرحله استانی جشنواره تئاتر سنگر نمایشنامه خیابانی «وجدان» از گروه تئاتر آسمان به جشنواره منطقه‌ای راه یافت.

رحیم‌آبادی از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح با حضور چهار استان در سمنان خبر داد و بیان داشت: این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی با حضور استان‌های خراسان‌ رضوی، خراسان‌ شمالی، خراسان‌جنوبی و سمنان به میزبانی شهر سمنان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه زمان برگزاری مرحله منطقه‌ای تئاتر سنگر آبان‌ماه امسال اعلام شده است، گفت: ایجاد زمینه بروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تئاتر کارکنان هنرمند و کارگردانان گروه‌های تئاتر نظامی در سطح نیروهای مسلح، صیانت و حفظ و معرفی مضامین دفاع مقدس و شناسایی و معرفی استعدادها و توانمندی‎‌های هنرمندان تئاتر نیروهای مسلح، گسترش اجراهای تئاتر توسط گروه‌های نظامی در کشور و تمرکززدایی از اجراهای انحصار در تهران و شناسایی نخبگان و برترین‌های تئاتر نیروهای مسلح کشور در همه زمینه‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها