فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر عنوان کرد؛

ضرورت انتقال ایثارگری‌های شهید «مهدوی» و همرزمانش به نسل‌های آینده

سردار «علی رزمجو» با اشاره به حماسه جاوید خلیج فارس با فرماندهی سردار نادر مهدوی در رویارویی با آمریکا گفت: نادر مهدوی و همرزمانش با مجاهدت هیمنه آمریکا در خلیج فارس را شکستند که باید این ایثارگری به نسل‌های آینده انتقال یابد.
کد خبر: ۴۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ - 06October 2020

ضرورت انتقال ایثارگری های شهید «نادر مهدوی» و همرزمانش به نسل های آیندهبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «علی رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امروز در آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و بزرگداشت 16 مهر سالروز رشادت رزمندگان استان بوشهر در رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: در 33 سال قبل شهید نادر مهدوی و هم‌رزمانش با رشادت و حماسه آفرینی در مقابله به مثل با متجاوزان و رویارویی مستقیم با تروریست‌های آمریکایی ابهت پوشالی و هیمنه استکبار جهانی در خلیج فارس را شکستند و جاودانه شدند.

وی پیشینه تاریخی استان بوشهر در عرصه حماسه و ایثار را برشمرد و گفت: استان بوشهر در عرصه مقابله با استعمار و استکبار دارای کارنامه درخشان 200 ساله است که رزمندگان در دفاع از دین، شرف و تمامیت ارضی جغرافیای جنوب کشور به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تاکید بر معرفی حماسه شهدای والامقام افزود: این اقدام اکنون در قالب کارها و فعالیت‌های فرهنگی هنری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه قرار گرفته است.

رزمجو انتقال فداکاری شهدا و حفظ ارزش‌هایی که رزمندگان  خلق کردند را کاری بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: تنها قلم و زبان نمی‌تواند در قابل این رشادت‌ها، حق شهدا را ادعا کند و باید از همه شیوه‌ها بهره جست.

وی، ماندگاری و حیات جمهوری اسلامی ایران را مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام در قالب جمهوری اسلامی ایران تولدی دیگر یافته و از حیات جدیدی برخوردار شده و حکومت اسلامی پابرجاست برخاسته از رشادت و حماسه شهدا و رزمندگان اسلام است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر سابقه مبارزاتی استان بوشهر در عرصه مقابله با استعمار و استکبار را 2 قرن دانست و بیان داشت: پیشینه مبارزاتی استان بوشهر از رشادت رئیسعلی‌ دلواری‌ها و همرزمانش تا حماسه شهید مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس است که با جان و مال خود از میهن و کیان این سرزمین دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

رزمجو با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در پایبندی به شهدا می‌دهد گفت: در این ایام که انقلاب اسلامی و کشور وارد دوره جدیدی از رشد، موفقیت و شکوفایی رسیده باید فرهنگ شهدا بیش از پیش بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده انتقال یابد.

وی، با اشاره به حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا از قله‌های سربه‌فلک کشیده کردستان تا خوزستان و آب‌های خلیج فارس و سواحل استان بوشهر تاکید کرد: شهدا در این جغرافیای وسیع با خلق حماسه ماندگار، جاودانه شدند که باید در عرصه‌های مختلف نام و یاد آنان احیای و زنده نگه داشته شود.

‌فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را یک رسالت و تکلیف دانست و عنوان کرد: انتقال مجاهدت و ایثارگری‌های حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام به نسل‌های آینده یک ضرورت است.

رزمجو با اشاره به حماسه جاوید خلیج فارس با فرماندهی سردار نادر مهدوی در رویارویی با آمریکا عنوان کرد: نادر مهدوی و همرزمانش با مجاهدت هیمنه آمریکا در خلیج فارس را شکستند که باید این ایثارگری به نسل‌های آینده انتقال یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها