کارگردان نمایش افلاکیان خاکی در اردبیل:

استقبال و رضایت مردم از نمایش افلاکیان خاکی بهترین قدردانی از گروه نمایش بود

«علی دانش» گفت: استقبال و رضایت مردم از نمایش افلاکیان خاکی در هفته دفاع مقدس در اردبیل بهترین قدردانی از گروه نمایش بود.
کد خبر: ۴۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 07October 2020

استقبال و رضایت مردم از نمایش افلاکیان خاکی بهترین قدردانی از گروه نمایش بود

‌«علی دانش» کارگردان نمایش افلاکیان خاکی 4 در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل اظهار داشت: استقبال و رضایت مردم از نمایش افلاکیان خاکی در هفته دفاع مقدس در اردبیل بهترین قدردانی از گروه نمایش بود.

دانش افزود: افلاکیان خاکی 4 نوشته «سعید نوریان» بود که توسط بنده کارگردانی شد و سعید نوریان، محمد‌رضا خدایی، کیوان پورمحمدتقی و حسن رهنما آذر اعضای گروه کارگردانی را تشکیل می‌دادند.

دانش دانش تأکید کرد: حضور کم نظیر و بی سابقه اقشار مختلف مردم استان در نمایشگاه فرهنگی رزمی عملیات کربلای 5 و تماشای نمایش«افلاکیان خاکی4» با رعایت فاصله گذاری اجتماعی قابل تمجید و ستایش است.

کارگردان افلاکیان خاکی در خصوص موضوع نمایش گفت: در این نمایش محیطی و میدانی، تلفیق حادثه کربلا و شهادت حضرت علی اکبر(ع) شهادت حضرت قاسم(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گودال قتلگاه و اسارت آل الله، حضور معنوی حضرت فاطمه زهراا (س) در گودال قتلگاه، شهادت حضرت رقیه(س) با انقلاب اسلامی و پیروزی آن در 22بهمن 57، آغاز جنگ تحمیلی از طرف رژیم بعثی عراق علیه مردم ایران در 31 شهریور سال 57 و حضور حماسی رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و برای خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس، شهادت مرحمت بالازاده، شهادت شهید مهدی باکری، شهادت سردار سلیمانی، ظهور داعش در کشورهای اسلامی و حضور مدافعان حرم برای صیانت از حریم اهل بیت (ع) و دفاع از ولایت در آن سوی مرزها، کرونا و مدافعان سلامت و کمک مومنانه توسط هنرمندان با استفاده از نور، صدا، تصویر و بازی هنرمندان و هنروران بازسازی شد.

نمایش تلفیقی افلاکیان خاکی در طول هفته دفاع مقدس، بعد از نماز مغرب و عشاء در محل محوطه موزه دفاع مقدس اردبیل واقع در ضلع جنوبی دریاچه شورابیل اردبیل اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار