یادداشت/ مهدی مهدیار

عراقی‌ها نائب‌الزیاره میلیون‌ها ایرانی در اربعین حسینی

داستان اربعین امسال با سال‌های قبل کمی متفاوت است؛ ویروس منحوس کرونا باعث شده تا زائران زیادی از کشور‌های مختلف از فرصت زیارت پر فضیلت اربعین حسینی محروم شوند.
کد خبر: ۴۲۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ - 08October 2020

عراقی‌ها نائب‌الزیاره میلیون‌ها ایرانی در اربعین حسینیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی مهدیار؛ کشور عراق طولانی‌ترین مرز خاکی را با جمهوری اسلامی ایران دارد؛ عراق در کنار همسایگی، اشتراکات تاریخی، فرهنگی و از همه مهم‌تر دینی با جمهوری اسلامی ایران دارد؛ اشتراک دینی ایرانی‌ها و عراقی‌ها باعث شده تا هر ساله سیل زائران عتبات عالیات از کشورمان در ایام مختلف بویژه اربعین حسینی به‌سمت کشور عراق سرازیر شود.

شیعیان عراق هر ساله با تمام وجود مایه می‌گذارند تا بتوانند از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی مهمان‌نوازی کنند؛ زائران ایرانی نیز هر ساله از چند هفته مانده به اربعین بار سفر عشق می‌بندند تا به عهد هرساله‌شان وفا کنند.

ایرانی‌ها هر ساله در این ایام مهمان‌نوازی مردم عراق را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند، بطوریکه هر سال در کنار زیارت پرفضیلت اربعین، یک خاطره خوب از برادران عراقی در ذهن زائران ایرانی نقش می‌بندد.

اما داستان اربعین امسال با سال‌های قبل کمی متفاوت است؛ ویروس منحوس کرونا باعث شده تا زائران زیادی از کشور‌های مختلف از فرصت زیارت پر فضیلت اربعین حسینی محروم شوند؛ چندین میلیون نفر از این زائران نیز ایرانی‌ها هستند.

اربعین امسال، ماجرای زائران ایرانی نیز با زائران کشور‌های دیگر برای مردم عراق فرق دارد؛ امسال عراقی‌ها با تمام وجود دلتنگ زوار ایرانی هستند و مواکب را بدون حضور ایرانی‌ها سوت و کور می‌بینند و در ایران نیز میلیون‌ها زائر اکنون قدر حال و هوای حرم سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی و همچنین قدر مهمان‌نوازی برادران عراقی خود در این ایام را بیش از پیش می‌دانند.

نکته مهم این است، با وجود اینکه امسال از تعداد زوار اربعین حسینی کاسته شده، اما چیزی از میزان خدمت‌رسانی مردم عراق به زائران کم نشده است؛ عاشقان ایرانی نیز با وجود اینکه خود را محروم از زیارت حضوری حرم سیدالشهدا (ع) می‌بینند، اما ذره‌ای از حرارت عشقشان به سید و سالار شهیدان کاسته نشده است.

پر واضح است اربعین امسال، عراقی‌ها به نیابت از عاشقان ایرانی، حرم سیدالشهدا (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را زیارت می‌کنند و نائب‌الزیاره میلیون‌ها ایرانی در روز و شب اربعین خواهند بود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار