همزمان با اربعین حسینی؛

میدان «صنعت» تا میدان شهید «طهرانی مقدم» مزین به تصاویر شهدا می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌مناسبت اربعین حسینی در این منطقه، گفت: به‌منظور هویت‌بخشی به فضای شهری، علاوه‌بر سیاهپوش کردن معابر و بزرگراه‌ها و اکران پیام‌های مذهبی، مسیر میدان صنعت تا میدان شهید طهرانی مقدم مزین به تصاویر شهدا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ - 07October 2020

میدان «صنعت» تا میدان شهید «طهرانی مقدم» مزین به تصاویر شهدا می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف مزارعی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران، با بیان این‌که همزمان با اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در محله‌های منطقه ۲ تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: اربعین امسال در سایه کرونا، نوع تازه‌ای از اجرای برنامه مذهبی و عزاداری، موجب شد تا با در نظر گرفتن حفاظت از سلامت و بهداشت شهروندان، این برنامه‌ها به‌نحوی اجرا شوند که کرونا این آیین اسلامی را تحت‌الشعاع قرار نداده و اربعین حسینی، با شکوه هرساله برگزار شود.

وی افزود: بدین‌منظور، موکب‌های اربعین در ۱۸ نقطه از محلات برپا شده و با توزیع بسته‌های فرهنگی، ماسک محلول ضد عفونی‌کننده و همچنین ارائه خدمات بهداشتی، پذیرای شهروندان هستند.

مزارعی همچنین از حرکت ۱۱ کاروان پیاده‌روی چهار نفره در محلات منطقه ۲ تهران خبرداد و گفت: این کاروان‌ها با هدف تداعی کردن خاطرات پباده‌روی اربعین، در محلات پیاده‌روی کرده و در این حرکت فرهنگی، بسته‌های بهداشتی و فرهنگی را به شهروندان اهدا می‌کنند.

وی اجرای طرح «کوچه‌های حسینی» را از دیگر برنامه‌های منطقه ۲ تهران به‌مناسبت اربعین حسینی برشمرد و گفت: همزمان با روز اربعین، حرکت کاروان خودرویی عزاداری حسینی از میدان «صنعت» تا مقبرةالشهدای بوستان نهج‌البلاغه اجرا می‌شود و نوای حسینی در محلات منطقه، طنین‌انداز خواهد شد.

مزارعی افزود: به‌منظور هویت‌بخشی به فضای شهری، با همکاری حوزه خدمات شهری منطقه، علاوه‌بر سیاهپوش کردن معابر و بزرگراه‌ها و اکران پیام‌های مذهبی، مسیر میدان صنعت تا میدان شهید طهرانی مقدم مزین به تصاویر شهدا می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران گفت: اجرای طرح «عشاق الحسین (ع)» در بازارچه سنتی ستارخان و همچنین پخش کلیپ اربعین در «واتر اسکرین» بوستان ستارخان و... بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی‌شده، است که با همکاری شهرداری منطقه ۲ و سپاه شهید باهنر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها