چهل‌سالگی سرو/ شهید «میرقربان مطهّری‌منش»؛

این کشور الان نور چشم رسول الله (ص) است پس آنرا محکم نگهدارید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «میرقربان مطهّری‌منش» آمده است: این کشور الان نور چشم رسول الله (ص) است پس آنرا محکم نگهدارید و این را هم بگویم کسی که نسبت به انقلاب بدبین است و به عبارتی ضد انقلاب است.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ - 08October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «میرقربان مطهّری‌منش» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در 6 مرداد ماه سال 1335، صدای گریه نوزادی در كاشانه «میرباقر و كبری» طنین ‌انداز شد با نام «میرقربان». كودكی برخاسته از دامان پدر و مادری متدین در روستای «مالخواست» از توابع چهاردانگه ساری.

این کشور الان نور چشم رسول الله است پس آنرا محکم نگهدارید

تحصیلات وی به یادگیری آموزه‌های قرآنی درمكتب و كسب معارف الهی ختم می‌شود، از اینرو علاقه وافری به این كتاب آسمانی داشت و در عمل به آن كوشا بود.

روایت برادر شهید:

«سید تقی» روایت می‌کند: «فردی گشاده‌رو و متواضع بود و در رفتار با دیگران رئوف. علاوه بر آن نسبت به پدر و مادر نهایت ادب و احترام را به جا می‌آورد و هرگز حرمت آنها را نمی‌شكست.»

این نوجوان مبارز در روزهای انقلاب با حضور در تظاهرات ضدّ رژیم در روستای «زاغمرز» نكا، هم‌پای دیگر مردم خواستار براندازی حكومت جور و برپایی عدالت شد.

تقی در ادامه چنین می‌گوید:

«تحول فكری‌اش متأثر از شهیدان مطهّری و رجایی بود. در همان ساعات اولیه پیروزی انقلاب، وضو گرفت و دو ركعت نماز شكر به جا آورد.»

میرقربان بعد از انقلاب، جهت كسب شرایط شغلی، راهی سمنان شد. او در سال 1363 از بسیج ناحیه این شهر به بانه عزیمت كرد و به مدّت 6 ماه در آن‌جا به سر بُرد.

این کشور الان نور چشم رسول الله است پس آنرا محکم نگهدارید

سپس در 10/4/1365، همزمان با آغاز دوره پاسداری، از سپاه سمنان رهسپار مناطق نبرد شد و به مدّت 3 ماه در تیپ 12 قائم در لشكر امام رضا (ع) به انجام تكلیف پرداخت.

عاقبت، این شهید دلاور مازندرانی در 17 مهر ماه سال 1365 در «خندق» جنوب به جمع یاران شهیدش پیوست. پیكر پاك‌اش نیز با وداع همسرش «معصومه شاهانی» و تنها یادگار او، «كبری»، در بوستان شهدای زادگاهش آرام گرفت. 

وصیت‌نامه شهید:

بسمه تعالی

و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین کله الله (قرآن مجید)

با سلام و درود بر بقیه الاعظم و با سلام بر امام امت و امت شهیدپرور و سلام بر تمام شهیدان از صدر اسلام تا کربلای حسینی و از کربلای حسینی تا کربلاهای ایران.

می‌دانم که شما ملت عزیز ایران تاکنون با تمام وجود جنگ را حس کرده‌اید و در تمام صحنه‌های جنگ و انقلاب حضور فعال داشته‌اید و من کوچکتر از آنم که بخواهم به شما نصیحتی در مورد جنگ یا چیزهای دیگر بکنم ولی از جهت اینکه تذکر برای مؤمن مفید است نکاتی چند را یادآوری می‌کنم:

این کشور الان نور چشم رسول الله است پس آنرا محکم نگهدارید

در ایران شش سال است که انقلاب شده است و انقلاب جهت برقراری حکومت جمهوری اسلامی بوده است ولی دشمنان اسلام و قرآن تحمل حکومت خدا را نداشتند و چشمان آنها از نور اسلام کور می‌شود با فکر پوچ خود دست به حملات ناجوانمردانه خود زدند بلکه بتوانند این نور خدایی را خاموش سازند از توطئه کردستان و طبس و کودتا و جنایت بنی‌صدر و منافقین گرفته تا جنگ تحمیلی ولی دیدید که به حول و قوه الهی همه توطئه‌های شرق و غرب نقش بر آب شد و ایران اسلامی محکمتر از روزهای اول ایستاده است

عزیزانم همانطوری که می‌دانید خداوند در قرآن فرموده است: (آنقدر بجنگید تا فتنه از روی زمین برداشته شود و حکومت روی زمین از آن خدا باشد)

می‌دانید منظور از فتنه چیست؟ یعنی فساد بزرگ وقتی که سربازان مزدور اسرائیلی در حمله به دو اردوگاه فلسطینی صبرا و شتیلا به هفتصد زن مسلمان تجاوز می‌کنند؛ این بزرگترین فتنه است و اگر یک مسلمان این خبر را بشنود و از سرجای خود تکان نخورد او مسلمان نیست پس برخیزید که دست خدا با شماست و تا او نخواهد شما زندگی خواهید کرد اگر چه در جبهه باشید که قرآن می‌فرماید: «مرگ شما را در می‌یابد اگر چه در برج‌های بسیار محکم باشید» و در مورد کمی افراد به مسلمانان می‌گوید: «گروه قلیلی بر گروه کثیری به سبب ایمان پِیروز می‌شوند» پس با توکل به خدا عزم خود را جزم کنید جبهه‌ها را گرم نگهدارید که اگر شما به جبهه نروید جبهه به پیش شما می‌آید و آن وقت همه باید بجنگید از مرد و زن و امروز روزی است که حسین نیاز به یاری دارد و هل من ناصر حسین شما را می‌طلبد.

این کشور الان نور چشم رسول الله است پس آنرا محکم نگهدارید

چند کلمه‌ای هم خدمت پدر و مادر عزیزم عرض دارم شما زحمت بسیاری برای من کشیدید و ان‌شاءالله که من توانسته باشم پاسخ زحمتهای شما را داده باشم هر چند که هیچ وقت نمی‌توانم در مرگ سرخم گریه و زاری نکنید درغم من صحنه کربلا را به یاد آورید حسین را با علی‌اکبرش به یاد آورید مگر خون من از خون علی اکبر سرخ‌تر است مگر من از آنها عزیزترم.

بدانید که فقط چند روزی در بین شما نیستم وعده ما در آخرت ان‌شاءالله آنجا در کنار شما خواهم بود این دنیا دو روز است و در یک چشم بهم زدن تمام می‌شود خانه استراحت آنجاست و تا می‌توانیم باید آنجا را بسازیم اما در پایان به شما سفارش می‌کنم که راضی نیستم خون شهدا به هدر رود. نکند خدای ناکرده تفرقه در بین شما ایجاد شود و اسلام و امام و انقلاب را فراموش کنید. تا آخرین قطره خون خود از اسلام و امام دفاع کنید که (الاسلام یعلو و لا یعلی علیه) و اگر هم شما هم فدا شوید ارزش دارد و بدانید که این کشور الان نور چشم رسول الله است پس آنرا محکم نگهدارید و این را هم بگویم کسی که نسبت به انقلاب بدبین است و به عبارتی ضد انقلاب است در تشییع جنازه من شرکت نکند کتابهایم را به بسیج هدیه می‌کنم و به همه سفارش می‌کنم که نماز را سبک نشمارید که نماز ستون دین است و مستحبات را بجا آورید.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها