کارشناس مذهبی:

مقام صبر جمیل در سایه تبعیت از ولایت فقیه حاصل می‌شود

حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع گفت: اگر جامعه گوش به فرمان ولی فقیه بود ظرفیت صبر جمیل در امت بالا می‌رود و آن بشارتی که وعده داده شده محقق خواهد شد؛ بر همین اساس باید این مقام صبر را نشر دهیم.
کد خبر: ۴۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ - 08October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، مراسم اربعین با شهدا با حضور حجت‌الاسلام «حمیدرضا مهدوی‌ارفع» کارشناس مذهبی، خانواده شهدا و یادگاران دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ مهدوی‌ارفع در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: بزرگداشت‌ها در فرهنگ ناب اسلام، پر از حکمت است و هر زمان این بزرگداشت‌ها در راستای تحقق اهداف خود برگزار شده نتایج سازنده‌ای را به همراه داشته است.

وی در ادامه به اهمیت شهادت در اسلام اشاره کرد و افزود: شهید با شهادت خود به حیات واقعی که خداوند در قرآن به آن اشاره داشته دست پیدا می‌کند و تاثیری که بعد از شهادتش بر جهان دارد به مراتب از تاثیر زمان حیاتش بیشتر است.

این کارشناس مذهبی در ادامه به بازخوانی فلسفه زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداخت و بیان داشت: ائمه معصومین، زیارت امام حسین(ع) را به شیعیان توصیه می کردند هر چند در این مسیر متحمل رنج و یا قطع عضو می‌شدند، اما امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه ولی جامعه، آزمون الهی به گونه‌ای دیگر شده است.

مهدوی خاطر نشان کرد: امروز امکان زیارت حرم سیدالشهدا(ع) برای دلدادگان حسینی فراهم نیست و باید به شکل دیگری اقامه عزا کرده و عرض ارادت خود را به آن حضرت اعلام کنند که اگر به توصیه ولی فقیه عمل کنند، از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد و پایان آن بشارت خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر جامعه گوش به فرمان ولی فقیه بود ظرفیت صبر جمیل در امت بالا می‌رود و آن بشارتی که وعده داده شده محقق خواهد شد؛ بر همین اساس باید این مقام صبر را نشر دهیم.

در پایان این مراسم «احد سبزی» زیارت اربعین را قرائت کرد.

مراسم اربعین با شهدا به همت جامعه الحسین و با مشارکت فرهنگسرای سردار سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار