شهید «اسماعیل بیابانی» همیشه واجبات و احسان را در عمل شعار خود قرار داده بود

شهید «اسماعیل بیابانی» از آن روزی که خود را شناخت پاک و پاکیزه بود و همیشه واجبات و احسان را در عمل شعار خود قرار داده بود.
کد خبر: ۴۲۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 09October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسماعیل بیابانی» در تاریخ 2 دی‌ماه 1349 در روستای یامچی آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز دفاع مقدس به عنوان نیروی جهاد سازندگی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام در تاریخ 21 فروردین‌ماه 1366 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اسماعیل بیابانی» در 2 دی‌ماه 1349 در روستای یامچی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. وی بعد از طی دوران کودکی به علت عدم بضاعت مالی در یکی از کارخانه‌های فرش‌بافی یامچی مشغول به کار شد.

وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که پایگاه‌های بسیج شکل گرفت یکی از اعضای فعال پایگاه شهید «عابدینی» شد. این شهید والامقام همیشه هوای جبهه در سر داشت و از جبهه و جهاد صحبت می‌کرد و به راستی عاشق بود.

اما خصوصیات اخلاقی وی چنین بود که از آن روزی که خود را شناخت پاک و پاکیزه بود و همیشه واجبات و احسان را در عمل شعار خود قرار داده بود و هیچ موقع او را نمی‌شد که دید که پدر و مادر یا یکی از اعضای خانواده از او ناراحت باشند.

همیشه راستکاری و سلامت و شادی آن‌ها را از خداوند متعال خواستار بود و از حیث مالی به پدر و مادر و به مادر بزرگش کمک شایانی می‌کرد و دارای اخلاق و رفتار خوبی بود. در آخرین روزهای عمرس که می‌خواست از طریق جهاد سازندگی انقلاب اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شود به مادرش گفته بود که در این عملیات ان‌شاءالله انتقام خون تمامی شهدا را خواهیم گرفت.

با آن شور و اشتیاقی که داشت از طریق جهاد به نام نیروی تخصص به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار