امام جمعه دزفول:

بدونِ «اربعین» عاشورا به هدف متعالی خود نمی‌رسید/ مسؤولان با برنامه‌ریزی و تدبیر مشکلات را حل کنند

سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه امام حسین (ع) با شهادتش مسیر حق‌طلبی و حق‌خواهی را تا ابد برای مردم ترسیم کرد، گفت: اگر اربعین نبود، عاشورا به هدف متعالی خود نمی‌رسید.
کد خبر: ۴۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ - 09October 2020

امام حسین(ع) با شهادتش مسیر حق طلبی و حق خواهی را تا ابد برای مردم ترسیم کرد

به گزارش دفاع‎پرس از اهواز، حجت الاسلام «سید محمدعلی قاضی دزفولی» امام جمعه دزفول در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی امام علی (ع) دزفول با انتقاد از وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و گرانی‌ کالاهای اساسی اظهار داشت: مسؤولان باید احساس وظیفه کنند. احساس می شود که برخی مدیران و مسؤولان پاسخگو نیستند، کار را رها کرده اند و به انتقادات نیز پاسخ نمی دهند.

وی افزود: باید فکری کرد. مسؤولان پاسخگوی فشار سنگینی که بر دوش مردم و اقشار آسیب‌پذیر است، باشند.

امام جمعه دزفول گفت: اگر بیکاری معضل اصلی کشور است، راهکار آن تولید است که مقام معظم رهبری بارها تذکر داده اند؛ ولی به جز برخی افراد انقلابی کسی توجه نمی کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: کالاهای زیادی در وضعیت گرانی کنونی در انبار نگهداری می شود که باید جلوی احتکار آن‌ها گرفته شود. مسوولان باید به وعده های خود در خصوص مسکن عمل و با تدبیر خود مردم را خانه دار کنند.

وی به کاهش نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: باید با توطئه هایی که برای پایین آوردن نرخ ارز در کشور صورت گرفته برخورد شود و نقدینگی در راستای تولید باشد تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

خطیب جمعه دزفول گفت: در بیشتر موارد بیان می شود قطعه کالا در کشور موجود نیست، اگر مشکل قطعه در کشور وجود دارد از جوانان مراکز رشد کمک گرفته شود و با توانمندی آنها این مشکل حل شود؛ چرا که برداشتن مشکلات اقتصادی در کشور همت می خواهد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به نشست شورای اداری ارتباطات و فناوری اطلاعات در دزفول اشاره کرد و تصریح کرد: ۳۱۰ میلیارد ریال پروژه ارتباطات در نقاط مختلف دزفول بهره برداری شد که این طرح ها موجب توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای می شود.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۷ صفر «روز وقف» گفت: باید به درستی از ظرفیت وقف استفاده شود؛ اما متاسفانه از بیشتر موقوفه ها به درستی استفاده نمی شود.

امام جمعه دزفول در خصوص وضعیت کرونا نیز گفت: این مشکل سراسری است و آحاد مردم باید رعایت کنند؛ زیرا این بیماری واکسن و دارو ندارد و تنها راهکار آن پیشگیری است.

خطیب جمعه دزفول اظهار داشت: بی توجهی و امهال یک عضو خانواده همه را درگیر می کند؛ لذا همه باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: برخی مسؤولان هم دچار ترس شده اند؛ هرکس مسوولیتی برعهده گرفته باید مسؤولیت‌پذیر باشد و جسارت تصمیم های مهم و کارآمد را داشته باشد. اگر مسؤولی جرأت اخذ تصمیم های سازنده را ندارد، باید کنار برود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید با برنامه ریزی و تدبیر مشکلات را حل کنند، گفت: مسؤول نباید در مقابل دشمن کوتاه بیایند و باید کار به افرادی سپرده شود که جسور باشند.

خطیب جمعه دزفول در پایان، اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: امام حسین (ع) با شهادتش مسیر حق‌طلبی و حق‌خواهی را تا ابد برای مردم ترسیم کرد. اگر اربعین نبود، عاشورا به هدف متعالی خود نمی‌رسید؛ ولی امسال آیین های عزاداری اربعین به علت شرایط کرونایی در شرایط خاص و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها