قاسمی:

تحریم‌های جدید آمریکا چیزی جز اقدامی جنایتکارانه و سادیسم نیست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس تحریم ۱۸ بانک ایرانی‌ توسط آمریکا را اقدامی جنایتکارانه و ضد بشری و نوعی سادیسم خواند.
کد خبر: ۴۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 09October 2020

تحریم های جدید آمریکا چیزی جز اقدامی جنایتکارانه و سادیسم نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه امروز (جمعه) در پی تحریم های جدید آمریکا علیه موسسات مالی و بانکی ایران اظهار داشت: خزانه داری آمریکا با تشدید فشارهای حداکثری و علنی خود بخصوص با آغاز ریاست جمهوری ترامپ و افزایش این سیاست های تحریمی از فردای خروج آمریکا از یک معاهده و تفاهم بین المللی، اقدامات جنون آمیز خود را علیه مردم ایران و با خیالی خام به صور گوناگون افزون ساخته است.

وی افزود: تحریم جدید ۱۸ بانک ایرانی که عمدتاً برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی با برخی شرکتهای خارجی در عرصه جهان و با مجوز خزانه داری آمریکا داد و ستد داشته اند، چیزی نیست جز اقدامی جنایت کارانه و ضد بشری برای مخالفت با دریافت بخشی از دارو و تجهیزات بیمارستانی برای بیماران صعب العلاج و خاص.

قاسمی خاطرنشان کرد: جدا از بعد تبلیغاتی، این حرکت چیزی نیست جز نوعی «سادیسم» وگرنه خردمندان در عرصه جهانی می دانند که این جنایت علیه زنان و کودکان و مردم یک کشور کهن و با فرهنگ و استوار گرچه موجب آزار و زحمت ایرانیان است، اما حیثیت و سیاست خارجی آمریکا در جهان را با یک رسوایی بیشتر مواجه خواهد ساخت.

سفیر ایران در پاریس عنوان کرد: سیاستمداران آمریکا باید بدانند جهان بزرگتر از آن است که آنان تصور می کنند و ایرانیان سرفراز علیرغم افزایش موانع برای درمان برخی از بیماریها نهایتاً این سادیسم آمریکایی و این خودمحوری و خودبزرگ بینی را نیز با هنر و فرهنگ و صبوری برگرفته از داشته های تاریخی ایرانی خود، درمان خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر دیروز (پنجشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و ۱۸ نهاد مالی ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

محمدجواد ظریف نیز در توئیتی به این تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت: در بحبوحه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال‌های باق‌مانده برای پرداخت‌ پول دارو و غذا است.ایرانیان این آخرین سبعیت‌ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است.آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها