معرفی کتاب؛

«حدیث بی‌سنگران»

«حدیث بی‌سنگران» عنوان کتابی است که به قلم «محمد باقر قادری» خاطراتی از فرماندهان شهید گردان مهندسی رزمی لشکر 31 عاشورا به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۲۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 10October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «حدیث بی‌سنگران» عنوان کتابی است که به قلم «محمد باقر قادری» خاطراتی از فرماندهان شهید گردان مهندسی رزمی لشکر 31 عاشورا به نگارش درآمده است.

این کتاب 385 صفحه‌ای که خاطراتی از فرماندهان شهید گردان مهندسی رزمی لشکر 31 عاشورا را در برمی‌گیرد که به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه عاشورا توسط انتشارات لشکر 31 عاشورا به شمارگان 1000 جلد و در تابستان 1399 به چاپ رسیده است.

قسمتی از مقدمه کتاب:

سخن گفتن از نقش مهندسی رزمی در هشت سال دفاع مقدس و معرفی آن به دلیل ویژگی‌های ویژه‌اش، موضوعی نیست که بتوان به آسانی از عهده بیان و تبیین آن برآمد و آن چنان‌که باید حق مطلب را ادا کرد، چرا که دفتری قطور می‌خواهد که مباحث مربوط بدان و نقش و خدمات آن را در خود جای دهد.

چون چنان پرماجرا و پرحوادث و دارای اجزا و زیر مجموعه‌ها و تجهیزات و وسایل و وسایط گوناگون و ماموریت‌ها و وظایف مختلف است که ذکر و تعریف و معرفی و شمارش مشروح آن‌ها در این کتاب نمی‌گنجد تا نقش موثر و اهمیت فراوان آن ترسیم شود و این که مهندسی چه بود و چه شد و چگونه شکل گرفت و قوت یافت و در هشت سال جنگ چه کرد.

ماموریت‌ها و اهم وظایفش و نیز ساختار و سازمانش چگونه بود؟ مراکز آموزشی نیروهای تخصصی مهندسی جنگ در کجا قرار داشت و افراد آن چگونه و چه آموزش‌هایی دیدند و حریفان‌شان چه کسانی بودند و چه امکاناتی داشتند؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار