چهل‌سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

«گذر از شیب 70 درجه»

کتاب «گذر از شیب 70 درجه» خاطرات شفاهی «عباس ایمن‌اسلامی» به قلم «راحله ندافی‌مقدم»، توسط نشر زلال اندیشه به زیور طبع آراسته شد.
کد خبر: ۴۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 12October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «گذر از شیب 70 درجه» دربرگیرنده خاطرات شفاهی «عباس ایمن‌اسلامی» از رزمندگان اطلاعات عملیات لشکر 5 نصر است که توسط «راحله ندافی‌مقدم» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که در 12 فصل تدوین شده توسط نشر «زلال‌اندیشه» و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در شمارگان یک هزار جلد در سال 1399 به زیور طبع آراسته شده است.

بخشی از کتاب

نور ماه فضای اطرافمان را روشن کرده بود و من در یک لحظه از پشت سر صدای سربازان عراقی را شنیدم که طبق معمول بلندبلند صحبت می­کردند. گوش‌هایم را تیز کردم و صدای گلوله‌گذاری و بستن کولاس توپ را شنیدم. با دقت بیشتر اطرافم را نگاه کردک. ناگهان چشمم به میله‌ای با خطوط رنگی افتاد که شبیه آن را معمولاً در یگان­ها توپخانه دیده بودم که از آن برای شاخص­گیری و گرا استفاده می‌شد.

در این شرایط دیگر اطمینان پیدا کردم که ما در خاکریزهای توپخانه دشمن و دقیقاً در زیر دهانه توپ هستیم. با توجه به شناختی که از زمان آتشباری دشمن داشتم متوجه شدم که اکنون ساعت 11 شب است و دشمن قصد دارد طبق عادت شبانه عملیات آتشباری انجام دهد. در این لحظه با اینکه تصمیم گرفته بودم تیم را به سرعت از این موقعیت خارج کنم با این حال احساس می­کردم ممکن است در نور آتش توپ ما را ببینند. به ناچار تا پایان عملیات آتشباری در همان موضع زمینگیر شده و بعد از آن در جهت مخالف با دهانه توپ­ها از موقعیت دور شدیم.

کتاب «گذر از شیب 70 درجه» که به همت مدیریت اسناد و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تدوین شده در 178 صفحه با قطع رقعی و به بهای 35 هزار تومان چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها