همزمانی کرونا با آنفلوانزا نگران‌کننده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی بیماری آنفلوانزا با موج جدید شیوع ویروس کرونا و کنار گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم واقعا نگران‌کننده است.
کد خبر: ۴۲۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ - 11October 2020

همزمانی کرونا با آنفلوانزا نگران کننده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: این روز‌ها در شرایطی شاهد شیوع موج جدید ویروس کرونا در کشور هستیم که بسیاری از افراد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری‌ها را از یاد برده‌اند و دولت نیز با لغو دور کاری‌ها به استقبال موج سوم کرونا رفته است.

وی با اشاره به اینکه به تازگی آمار مبتلایان به کرونا رشد صعودی داشته که این موضوع یک زنگ خطر است، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که در اماکن عمومی مانند مترو، اتوبوس و بازار‌ها افراد بدون ماسک تردد می‌کنند و با این شرایط پایانی برای کرونا قابل تصور نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدا فرض بر این بود که افرادی که یک بار کرونا گرفته‌اند دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند و برخی‌ها هم معتقد بودند که باید همه کرونا بگیرند تا ایمنی ایجاد شود، اما گذشت زمان نشان داد که ابتلاء به کرونا ایمنی نمی‌آورد.

وی ادامه داد: مخالف سیاست‌های دولت در ستاد کرونا هستم و بار‌ها به دولت پیشنهاد کردم که باید در ستاد ملی کرونا نمایندگان مردم هم حضور داشته باشند و در تصمیمات اظهار نظر کنند، اما عملاً اقدامی نشده و ما نمایندگان تنها به تذکر، اخطار و اعتراض می‌پردازیم، در حالی که تصمیم گیرنده اصلی دولت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کشور‌ها آماری از خود ارائه نمی‌دهند و برخی کشور‌ها هم آمارشان کاهش پیدا کرده، زیرا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن کشور‌ها جریمه و مجازات را در بردارد بنابراین افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار