مسئول ایثارگران کل سپاه خبر داد؛

شناسایی پیکر ۷ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه

سردار شریفی از شناسایی و تأیید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان‌طومان سوریه خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح فردا توسط خادمان آستان قدس رضوی، در حرم مطهر امام رضا (ع) طواف داده خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 11October 2020

شناسایی پیکر ۷ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه/ فردا (دوشنبه) طواف پیکر شهدا در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع)به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «ابوالقاسم شریفی» مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تأیید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان‌طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و اظهار داشت: پیرو تدبیر سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» مبنی بر تفحص در محور خان‌طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، پیکر‌های مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

وی افزود: پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و پیکر‌های مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

سردار شریفی در ادامه تصریح کرد: پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح فردا (دوشنبه) برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف بر ضریح مقدس امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی بر پیکر‌های مطهر شهدا نماز خواهند خواند.

مسئول ایثارگران کل سپاه با تأکید بر اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور برگزار و به‌صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد، گفت: پیکر‌های مطهر شهدا پس از این مراسم عازم زادگاهشان خواهد شد تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تشییع و به خاک سپرده شوند.

سردار شریفی در پایان اسامی شهدای تفحص شده منطقه خان‌طومان را به این شرح اعلام کرد: شهیدان والامقام رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها