وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

وزارت دفاع آماده ارائه تجربیات خود به بخش‌های مختلف کشوری است

امیر حاتمی گفت: ما در مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری و مجموعه‌های ساخت متعدد داریم و تلاشمان بر این است که تجربه‌های با ارزش خود را به همه بخش‌های کشور اعم از خودرویی، هوایی، دریایی و ریلی منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 11October 2020

آماده حمایت و ارائه تجربیات به بخش‌های مختلف کشوری هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای امسلح در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال قبل آغاز شده است، اظهار داشت: این یک مسیر آزموده شده برای ماست و ملت ایران ۴۰ سال است که با شرایط تحریم مواجه است و ما در این مسیر رویکرد جهاد خودکفایی را اتخاذ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: جایی که می‌خواستند جلوی پیشرفت و توسعه ما را بگیرند وزارت دفاع با اتخاذ روش جهاد خودکفایی توانست در حوزه دفاعی خود را در شرایط بسیار مطلوبی قرار دهد و امروز می‌توانیم با وجود اینکه مشکلات زیادی برای ما و مردم ایجاد کردند، به جایی برسیم که بسیاری از نیازهای خود را تامین می‌کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: نیروهای مسلح ما امروز نه تنها وابسته نیستند بلکه کاملا متکی به داخل هستند و صنایع دفاعی نیز مجموعه‌ای صادر کننده و تولید کننده است. ما در مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری و مجموعه های ساخت متعدد داریم و تلاشمان بر اینست که این تجربه با ارزش را به همه بخش های کشور اعم از خودرویی، هوایی، دریایی و ریلی منتقل کنیم.

امیر حاتمی ادامه داد: اصل این سازوکار بسیار با ارزش است و ما در وهله اول این تجربه را منتقل می‌کنیم و سپس با استفاده از ظرفیت مازاد خود با این شرط که اولویت اول، دوم و سومان دفاع باشد و در کمک به کشور استفاده شود.

وی با اشاره به همکاری های وزارت دفاع با صنعت ریلی کشور خاطر نشان کرد: الان هم همکاری‌های قابل توجهی وجود دارد و ان‌شاءالله با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جدید این همکاری ها منسجم تر و نهادینه تر خواهد شد و به شکلی درخواهد آمد که در فرصتی کوتاه از وابستگی رها و خودکفا شویم.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار