فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد؛

تشکیل ۵۲۰ ناوگروه بسیجی در مرز‌های آبی کشور

سردار «علیرضا تنگسیری» گفت: ۵۲۰ ناوگروه بسیجی، برای بهره‌گیری از امکانات دریا و افزایش اقتدار در مرز‌های آبی کشور تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۲۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ - 11October 2020

تشکیل 520 ناوگروه بسیجی برای بهره گیری از امکانات دریا و افزایش اقتدار در مرزهای آبی کشور

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان پاسدار دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای در «زیباکنار» اظهار داشت: ۵۲۰ ناوگروه بسیجی، برای بهره‌گیری از امکانات دریا و افزایش اقتدار در مرزهای آبی کشور تشکیل شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این ناوگروه‌ها با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با مسائل دریا و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی آن و همچنین افزایش اقتدار مرزهای آبی و دریایی در شمال و جنوب کشور تشکیل شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان تربیت پاسداری، بر ضرورت تلاش مجدانه برای افزایش علم و تخصص در بستر ارتقاء بصیرت معنوی شان تاکید کرد و افزود: تخصص و تعهد، اساس موفقیت در کسوت مقدس پاسداری است و این مهم با بهره‌گیری از دروس نظری، تمرینات عملی، تقویت روحیه ولایتمداری و خودباوری یکایک پاسداران میسر می شود.

تنگسیری مرور عملکرد و استفاده بهینه از تجربیات گذشته و حال این نیرو را مانع از تحریف واقعیات تاریخ درس آموز، در عرصه‌های سرنوشت سازی چون دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: نخستین رویارویی نظامی ایران با استکبار جهانی، با نقش آفرینی کم نظیر یکی از شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس رقم خورد که حماسه سازی‌های شهیدان بزرگی چون «نادر مهدوی» و هم رزمانش، هیمنه ی آمریکای جهان خوار را در منطقه شکست و قدرت ایمان و روحیه شجاعت فرزندان رشید خمینی (ره) را به جهانیان نشان داد.

در ادامه این مراسم سردار «عبدالرضا دبستانی» فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای زیباکنار نیز در گزارشی عملکرد آموزشی و تربیتی این دانشگاه را در یک سال گذشته تشریح کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی پیش رو نیز دانشکده‌های متعدد با پذیرش حدود ۷۰۰ دانشجو پاسدار جدید، به ایفای وظایف محوله خویش مبنی بر نیل به یک نیروی دریایی مقتدرتر، کارآمدتر و تخصصی تر می پردازند.

در پایان مراسم اعطای سردوشی به دانشجویان این دانشگاه برگزار و یکی از پاسداران جوان به نمایندگی از هم رزمانش، مفتخر به دریافت درجه سردوشی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها