دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دلگیری خانواده شهدای خان‌طومان از نحوه اطلاع‌رسانی کشف پیکر شهدایشان/ سردار شریفی: برخی خبرگزاری‌ها امانت‌داری نکردند

خبر شناسایی پیکر شهدا روز یکشنبه در حالی از خبرگزاری اعلام شد که برخلاف روال همیشه، این‌بار برخی خانواده‌ها از کشف پیکر شهیدشان مطلع نبودند و این موضوع دلخوری و ناراحتی‌هایی را به وجود آورد.
کد خبر: ۴۲۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵ - 13October 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز یکشنبه خبر شناسایی پیکر هفت شهید خانطومان که عده‌ای از آنان اعزامی لشکر ۲۵ کربلا بوده و در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به شهادت رسیده بودند، بعد سه سال از شهادتشان از طریق خبرگزاری‌ها مخابره شد که این نحوه اطلاع رسانی موجب ناراحتی و دلخوری تعدادی از خانواده‌های شهدا شد چرا که تا پیش از این، خبر پیدا شدن پیکر شهدا با حضور مسوولان نظامی و استانی در منزل شهدا صورت می‎گرفت، اما این‌بار انتشار اولیه خبر از سوی رسانه‌ها منجر به این شد که خانواده شهدا بدون هیچ پیش زمینه قبلی مثل دیگر مردم از طرق مختلف در جریان پیدا شدن پیکر شهید خود قرار گیرند.

دلگیری خانواده شهدای خان‌طومان از نحوه اطلاع‌رسانی کشف پیکر شهدایشان/ سردار شریفی: برخی خبرگزاری‌ها امانت‌داری نکردند

همسر شهید بلباسی در اعتراض به نحوه اطلاع رسانی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «جوانمردانه رفتی و من هر بار ناجوانمردانه خبری از تو شنیدم، چه زمانی که پر کشیدی، چه الان که پیکر نحیفت پیدا شده. خوش به حال دهه شصت که مردانی با لباس رزم در خانه را می‌زدند و مردانه خبر شهادت را می‌دادند. نه مثل الان که از غریبه‌ها و خبرگزاری‌ها خبری از شما به ما می‌رسد. بگذریم؛ خوش آمدی عزیزم، چشممان روشن.»

دختر شهید رحیم کابلی تنها شهید بازمانده شهدای خان‌طومان از لشکر ۲۵ کربلا نیز نوشته بود: «اطلاع رسانی درستی به دیگر خانواده شهدا صورت نگرفته. بعد از چهار سال و نیم از شهادت، هنوز شهادت این شهدا اعلام رسمی نشده و با این اتفاق داغ خانواده‌ها تازه شد.»

خانواده شهدای خان‌طومان طی این سال‌ها بار‌ها شاهد اخبار ضد و نقیض و شایعه‌ها در خصوص پیدا شدن پیکر شهدای خود بوده‌اند که هر بار تکذیب می‎شد و همین موضوع نیز موجب ناراحتی آنان شده بود. اتفاقی که شاید داغ خانواده شهدای جاویدالاثر را تازه کرده و بر آلام آنان افزود.

دلگیری خانواده شهدای خان‌طومان از نحوه اطلاع‌رسانی کشف پیکر شهدایشان/ سردار شریفی: برخی خبرگزاری‌ها امانت‌داری نکردند

نامه شهید حاج «قاسم سلیمانی» درباره شهدای مظلوم خان طومان

خبر درج شده در رسانه‌‎ها به نقل از مسوول ایثارگران کل سپاه سردار «ابوالقاسم شریفی» بود. وی در این اطلاعیه اعلام کرد: «پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و پیکر‌های مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت. این شهیدان والامقام رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان هستند.»

در خصوص نحوه اطلاع رسانی، سردار شریفی با حضور در شبکه سوم سیما توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان تشییع حضوری وجود نداشت برنامه ریزی برای تجلیل به صورت مجازی انجام شد.

وی در ادامه افزود: بنا بود امروز (دوشنبه) در ساعت هشت صبح به صورت رسمی اطلاعیه سپاه خوانده و اسامی اعلام شود و روز قبل فرمانده سپاه کربلا با تیم‌هایی تعیین شده تک به تک به منازل شهدا برود، کار اطلاع رسانی انجام شود و پس از گرفتن نظرات خانواده‌ها برنامه‌های بعدی تشییع و وداع را هماهنگ کنند. این کار برای چند خانواده انجام شد، ولی متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها امانتداری نکردند و زودتر از تاریخ تعیین شده اطلاع رسانی صورت گرفت. وقتی در عمل انجام شده قرار گرفتیم مجبور به اطلاع رسانی شدیم. خانواده‌ها ناراحت شدند که از این بابت از خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید بلباسی عذرخواهی می‎کنم.

تاکنون پیکر‌های مطهر ۱۲ شهید از ۱۳ شهید لشکر ۲۵ کربلای به شهادت رسیده در منطقه خان‌طومان سوریه کشف و شناسایی شده‌ و طبق گفته‌های مسوول ایثارگران سپاه امید است پیکر شهید کابلی نیز به زودی شناسایی شود.

اطلاع رسانی/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار