مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تأکید کرد؛

ثبت خاطرات آزادگان نقش مؤثری در انتقال فرهنگ مقاومت دارد

سرهنگ محسن رشیدی گفت: بیان خاطرات آزادگان و ثبت آن‌ها نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ارزشمند مقاومت و تسلیم‌ناپذیری به جوانان و آیندگان دارد.
کد خبر: ۴۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 12October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار«محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در دیدار با آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس «حجت الله بهمنی» اظهار داشت: آزادگان سرافراز میهن ما درس آزادگی را از مکتب سالار شهیدان و آزادگان حضرت امام حسین (ع) فراگرفته بودند و در برابر رفتارهای  غیرانسانی نیروهای عراقی نه‌تنها تسلیم نشدند، بلکه با صبر و استقامت، پشتیبانی و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران به همه جهانیان نشان دادند.

وی افزود: ذخیره پایان‌ناپذیر آن‌همه شجاعت، بصیرت، ایثار و مقاومت آزادگان، همچنان پشتوانه حرکت ملت بزرگ ایران به سوی آینده روشن خود است.

سرهنگ رشیدی روحیه آزادگی و مقاومت را بزرگترین سرمایه اجتماعی برای جامعه دانست و تصریح کرد: بیان خاطرات آزادگان و ثبت آن‌ها نقش مهمی در انتقال فرهنگ ارزشمند مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در بین جوانان و آیندگان دارد.

ثبت خاطرات آزادگان نقش موثری در انتقال فرهنگ مقاومت دارد

در این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه به «حجت الله بهمنی»، از این آزاده دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

خاطرنشان می‌شود، آزاده و جانباز 55 درصد «حجت الله بهمنی» در تاریخ 1357/6/18 به استخدام ژاندارمری درآمد. بعد از دو سال در گردان 207 شهر بهبهان خوزستان مشغول به خدمت شد. او در منطقه سوسنگرد و بستان مدام در حال مأموریت بود. با شروع جنگ تحمیلی و حمله مزدوران بعثی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران و پس از مقاومت جانانه در دفاع از پاسگاه دویرج در منطقه عملیاتی بستان، در تاریخ 1359/2/7 به اسارت درآمد و در سال 1369 به میهن بازگشت. او دوران اسارتش را در اردوگاه‌های رمادیه 6 و 7 گذرانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار