وزیر خارجه عراق: با مصری‌ها درباره تهدیدهای منطقه گفت‌وگو کردیم

وزیر خارجه عراق گفت که در دیدار امروز خود با مقامات مصری درباره مسائل مختلف و در راس آن تهدیدهای منطقه گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۴۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ - 12October 2020

وزیر خارجه عراق: با مصری‌ها درباره تهدیدهای منطقه گفت‌وگو کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه عراق گفت که با «سامح شکری» همتای مصری خود درباره تهدیدها در منطقه گفت‌وگو کرده است.

براساس گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، «فؤاد حسین» در نشست خبری با همتای مصری خود گفت: ما و مقامات مصری ضمن بررسی مسائل مختلف، بر لزوم رفع موانع در مسیر رشد و توسعه روابط میان بغداد-قاهره تاکید کردیم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه نخست وزیر مصر هم اواخر ماه جاری میلادی به عراق خواهد رفت، گفت: از موضوعات مهم مورد بررسی در دیدارها با مقامات مصری، تهدیدهای منطقه بود و تفاهم مشترکی میان بغداد و قاهره در این زمینه وجود دارد.

وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه عراق با مقامات مصری، بررسی مهمترین موضوعات نشست سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن بوده است که قرار است فردا در قاهره برگزار شود.

اوایل شهریور گذشته، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها