چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «نادر نعمتی شلمانی»

«نادر نعمتی شلمانی» در سوم خرداد 1338 در شهرستان «املش» دیده به جهان گشود و در 21 مهر 1359 در كرخه دزفول بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت رسيد.
کد خبر: ۴۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ - 12October 2020

نگاهی به زندگی شهید «نادر نعمتی شلمانی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «نادر نعمتی شلمانی» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهيد «نادر نعمتی شلمانی» در سوم خرداد 1338 در خانواده ای متوسط و مذهبی به دنيا آمد. او اولين فرزند خانواده اش بود؛ اخلاق  و رفتار نيكش  الگویی برای برادر و خواهرش بود. دوران تحصيلی ابتدايیاش را در «كياكلايه» و تا پنجم  متوسطه را در «املش» و ديپلم خود را در شهرستان «بابل» اخذ نمود. 

در طول  مدت  دوران  تحصيل، فردي ساكت، آرام و خوش كردار  بود. وی در محل  خويش از نامی نيک برخوردار  بود و بيشتر مواقع به همسايه ها كمک می كرد، مخصوصاً در ساختن پل و درست كردن جاده با مردم نهايت همكاری را داشت.

قبل از  انقلاب در اكثر راهپيمایی ها و مجالس سخنرانی شركت داشت و در اكثر اوقات به بخش املش می آمد تا بتواند بيشتر در جريان امور كارها قرار بگيرد.

فعاليتهای بعد از انقلاب وی نيز چشمگير بوده است. نفرت عميقي نسبت به گروههای منافق آمريكایی داشت و گفته بود كه اين خدا نشناس ها از جان ملت چه می خواهند كه اين شعرهای بی معنی و بی مفهوم را بر روی ديوارهای شهر و روستا  می نويسند.

علاقه بسيار زيادی نسبت به امام خمينی (ره) داشت، به مرحوم آيت الله طالقانی عشق می ورزيد و ميل  زيادی به خواندن  قرآن، نهج البلاغه و ديگر كتابهای اسلامی و مكتبی داشت.

بعد از گرفتن ديپلم حدود يک سال بيكاری به گروهان ژاندارمری جهت رفتن به خدمت مقدس سربازی معرفی شد، دوران آموزش خويش را در گرگان سپر کرد. پس از اتمام ماموريت به تهران بازگشت و چندی نگذشته بود كه عازم جبهه جنگ عليه دشمنان اسلام شد.

سرانجام شهيد «نادر نعمتی» در 21 مهر 59 در «كرخه» بر اثر اصابت خمپاره به درجه رفيع شهادت نايل گشت و خاك مبارک كربلای غرب را با خون رنگين خويش گلگون كرد و رسالت خويش را به پايان رسانيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار