مدیر انتشارات سوره سبز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» در آینده نزدیک

محسن صادق‌نیا از رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کتاب در حال حاضر مراحل نگارش، ویراستاری، نمونه خوانی و گرفتن مجوزهای قانونی را طی کرده و در آینده نزدیک طی مراسمی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ - 12October 2020

رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» در آینده نزدیک

«محسن صادق‌نیا» مدیر مسئول موسسه فرهنگی-هنری و انتشارات سوره سبز در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، با اشاره به نگارش کتاب زندگینامه شهید چاغروند، اظهار داشت: شهید سرلشکر خلبان «غلامرضا چاغروند» از مفاخر تاریخ ایران است و تاریخ این سرزمین کهن و ارتش جمهوری اسلامی ایران به وجود چنین قهرمانی تا همیشه تاریخ به خود می‌بالد.

وی از رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کتاب به نویسندگی «مهرداد رضایی فر» از نویسندگان چیره دست حوزه دفاع مقدس، در حال حاضر مراحل نگارش، ویراستاری، نمونه خوانی و گرفتن مجوزهای قانونی را طی کرده است و در آینده نزدیک در مراسمی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.

صادق نیا به نقش «سهیلا چاغروند» در زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید والا مقام اشاره کرد و گفت: خواهر شهید چاغروند،  نقش زینب گونه  خویش  را  در انتقال رشادت‌های این شهید خطه لرستان، به بهترین نحو ممکن ادا کرده است.

مدیر انتشارات سوره سبز در بخش دیگری از سخنان خود به عمده‌ترین فعالیت‌های این انتشاراتی اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت‌های موسسه فرهنگی- هنری و انتشارات سوره سبز مرتبط با دفاع مقدس در سه حوزه مستندنگاری، تاریخ شفاهی و رمان و داستان است.

وی با بیان اینکه در زمینه مستندنگاری انتشارات سوره سبز آثار خوب و موفقی داشته است، کتاب «اطلس نبردهای ماندگار»  را که عنوان پر تیراژترین کتاب تاریخی دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است به عنوان شاهکار عملیاتی نیروهای مسلح  دانست و خاطرنشان کرد: کتاب «اطلس نبردهای ماندگار»، اکثر عملیات‌های موفق هشت سال دفاع مقدس را که نیروهایی زمینی سپاه و ارتش، بسیج، کمیته، عشایر و نیروهای مردمی در آنها نقش داشته‌اند، منعکس کرده است.

صادق‌نیا افزود: در این کتاب به هر عملیات یک الی دو صفحه اختصاص داده شده است و نقشه‌ی عملیات، جدول اطلاعات آماری، عکس‌های مستند و عکس شهدای شاخص آن عملیات را آورده است و به  دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت چاپ نفیس و  گلاسه منتشر شد و  تاکنون به پنجاهمین چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات سوره سبز کتاب «اطلس پدافندی، تاریخ معاصر آذربایجان» و مجموعه 9 جلدی تلخیص تقویم تاریخ دفاع مقدس را از جمله کارهای دیگری  این موسسه در زمینه مستند نگاری برشمرد و گفت: مجموعه تلخیص تقویم تاریخ دفاع مقدس، روز شمار جنگ ایران و عراق است که از شش ماه قبل از شروع جنگ تا پایان جنگ به صورت روز شمار مستند اخبار و اطلاعات مربوط به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را منعکس می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمینه تاریخ شفاهی کتاب‌هایی مانند «ساختن پس از تاختن»  که براساس زندگی و خاطرات سرتیپ «عبدالله نجفی» فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش نگاشته شده است، کتاب «ایل، ارتش، ایران» که به چاپ دوم رسیده است و اثر برگزیده حوزه دفاع مقدس است، این کتاب براساس زندگی سرتیپ «ناصر محمدی فر» از فرماند‌هان سابق نیروی زمینی ارتش، به رشته تحریر در آمده است. کتاب «من زنده ام» براساس زندگی سرتیپ «احمد داد بین» تالیف شده است و این کتاب به چاپ مرحله پانزدهم رسیده است و اثر برگزیده حوزه دفاع مقدس شناخته شد.

صادق‌نیا به کتاب‌های رمان و داستان که سوره سبز منتشر کرده است نیز گریزی زد و گفت:  کتاب‌هایی مانند «هفت» که به چاپ دهم رسیده بر اساس زندگی شهید «پژوهنده» نوشته شده است و کتاب‌های ارزشمند دیگری که طرح جلد و مشخصات ظاهری کتاب در پیچ اینستاگرامی انتشارات سوره سبز به راحتی در دسترس مخاطبین هستند.

مدیر انتشارات سوره سبز به فعالیت‌های این انتشاراتی در حوزه ترجمه اشاره کرد و اظهار داشت: اخیراً انتشارات سوره سبز در زمینه نهضت ترجمه ورود پیدا کرده است و آثار برگزیده و فاخر خودش را به زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی و عربی ترجمه می‌کند از جمله کتاب‌های «من زنده ام»، «ماموریت مخصوص» که براساس زندگینامه اولین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهید ستوان یکم «محسن قوطاسلو» نوشته شده است و همچنین کتاب «هفت» به زبان انگلیسی ترجمه شده اند و کتاب «شیر زیتان» که براساس زندگی شهید سرهنگ «ذوالفقار نسب» از شهدای مدافع حرم است به زبان عربی در حال ترجمه است.

وی گفت: انتشارات سوره سبز در زمینه کتاب‌های گروه سنی کودک و همچنین تولید کتاب‌های صوتی نیز اقداماتی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار