نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

پیوند روحانیت با نظام اسلامی، اسلامیت نظام را پررنگ می‌کند

حجت الاسلام سیداحمد رضا شاهرخی گفت: هر چه پیوند روحانیت با نظام اسلامی پررنگ‌تر و محکم‌تر باشد، اسلامیت نظام و جمهوری اسلامی پررنگ می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ - 12October 2020

پیوند روحانیت با نظام اسلامی، اسلامیت نظام  را پررنگ می‌کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان  امروز در نشست مدیریت حوزه علمیه استان و مدیران مدارس علمیه شهرستان خرم آباد با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تربیت، تعلیم، تعلم، پرورش عالمان، اندیشمندان، مفاخر و فرهیختگان در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: استان لرستان نیز خاستگاه علما، اندیشمندان، بزرگان و مراجع بوده است.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف، سختی‌ها و مشکلاتی دارد و انسان برای رسیدن به قله باید فراز و نشیب‌های زیادی را طی کند، افزود: امام (ره) برای پیروزی انقلاب، سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند، با وجود این سختی‌ها و مشکلات، هیچگاه ایشان مأیوس نشدند و این امر برای همه ما درس بوده و آموزنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر ما هم امروز با مشکلات و سختی‌هایی مواجه می‌شویم باید امام (ره) را الگوی خود قرار دهیم، گفت: در این مقطع از زمان می‌طلبد که ما وظایف خود را با قدرت و دقت انجام دهیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه هر فعالیت عمرانی، اقتصادی و… که در استان صورت می‌گیرد باید در راستای ارتقای فرهنگ دینی باشد در غیر این صورت در کار خود موفق عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: رشد و توسعه اقتصادی بدون رشد فرهنگی هم حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها به بعد فرهنگی کمتر توجه کرده‌اند و این امر موجب شد که توسعه اقتصادی به معنای حقیقی تحقق پیدا نکرد، بیان داشت: ارتقای فرهنگی و دینی باید از درون حوزه‌های علمیه بجوشد، چرا که منشأ آن روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: هر چه پیوند روحانیت با نظام اسلامی پررنگ‌تر و محکم‌تر باشد، اسلامیت نظام و جمهوری اسلامی پررنگ می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت حضور فعال، ارزشمند و موفق روحانیت در ارکان نظام اسلامی، عنوان کرد: مردم به رفتار روحانیت توجه می‌کنند و باید وجهه روحانیت، طلاب مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان داشت: گردهمایی‌های روحانیت و طلاب به صورت کمی و کیفی در استان باید افزایش پیدا کند تا با حضور فعال روحانیت به اهداف تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و… دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار