مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش خبر داد؛

اختصاص ۷۰ درصد بزرگ‌ترین بیمارستان نهاجا به کرونا/ امکان برپایی بیمارستان صحرایی در حاشیه بیمارستان «بعثت»

امیر سرتیپ سیاوش مشیری با بیان اینکه ۷۰ درصد بزرگ‌ترین بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی این نیرو به بحث کرونا اختصاص داده شده است، گفت: بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی را در حاشیه بیمارستان «بعثت» می‌توانیم احداث کنیم.
کد خبر: ۴۲۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 13October 2020

اختصاص ۷۰ درصد بزرگ‌ترین بیمارستان نهاجا به کرونا/ امکان برپایی بیمارستان صحرایی در حاشیه بیمارستان «بعثت»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ سیاوش مشیری مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگویی، با اشاره به صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر تخصیص ظرفیت درمانی نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از قبل یک انسجامی اعم از سامانه‌ها و بیمارستان‌ها در اختیار داشته است و با مهارت پزشکانش، با توجه به تهاجماتی که در بحث بیولوژیک افتاده است باید به روز باشند.

وی افزود: همین کرونا هم مورد بحث است که آیا خود به خود بوجود آمد یا خدای نکرده این ویروس را ساختنه‌اند؛ بیشتر به ذهن ما اساخت آن می‌آید و در مخیله ما این موضوع بروز می‌کند.

مشیری ادامه داد: یک زمان جنگ با شمشیر، توپ و تفنگ و بمب و موشک بود، الان بحث فرق کرده است، از جنگ نرم و سایبری صحبت می‌کنیم، شاید جنگ نرم را هم پشت سر گذاشته باشیم، شاید الان بحث بیولوژیک باشد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: اگر ما بااین قضیه برخورد نکنیم عقب می‌مانیم، برای این مطلب هم از جنبه تعهد ایرانی، اسلامی و مأموریت‌مان برای آینده که به ما تکلیف می‌شود، باید در خط مقدم باشیم.

مشیری افزود: ارتش هم بیمارستان‌های مختلف در تخصص‌های خاص دارد، به طور مثال بیمارستان هاجر که بیشتر بحث مصارف داخلی است، ولی من دیدم توجه خوبی داشتند، هر چند بیمارستان بعثت قدیمی است و فضای زیادی هم ندارد به بحث کرونا تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نیروی هوایی در بحث خدمات به بیماران کرونایی، تصریح کرد: ۷۰ درصد بزرگترین بیمارستان نیروی هوایی ۶۰۰ تخت خوابی به بحث کرونا اختصاص داده شده است، خیلی مطلب خاصی است، سال گذشت بخش «سی سی یو» را داشتیم که حدود ۱۷ - ۱۸تخت داشتند و به ظرفیت آن اضافه شد، بعد دیدم ظرفیت آن بالاتر رفته است و الان بیماران کرونایی اختصاص دادند.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: اگر نگاهی به بیمارستان‌های ارتش بکنید، اطراف بعضی از آن‌ها واقعأ جا ندارد، ولی اطراف بیمارستان بعثت فضا‌های بسیار زیادی است که پیش بینی کردند چنانچه لازم باشد، بیمارستان‌های صحرایی را عَلَم کنند.

مشیری اظهار داشت: اگر این بیمارستان‌ها علم شود حقیقتاً آمار حفظ و نگهداری بیماران کرونایی در آنجا بسیار عالی و بالا خواهد بود، اگر لازم شد در اختیار این عزیران قرار بگیرد، این کار را بکنند. این پتانسیل هم از لحاظ عِدّه و عُدّه در بیمارستان بعثت نهاجاست ما بیمارستان به آن معنا نداریم.

مشیری تأکید کرد: با وجود فضای آزاد بسیار زیاد در کنار این بیمارستان، بزرگترین بیمارستان صحرایی را می‌توانند در آنجا نصب کنند، بستگی به مسایل جنبی آن دارد، وقتی بیمارستان صحرایی را نصب می‌کنند، باید آب و سایر تشکیلات را به آن بدهند، می‌توانیم به تعداد بیشتری خدمات دهیم.

دومین بیمارستان نیروی هوایی، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی بوشهر است

وی ادامه داد: دومین بیمارستان نیروی هوایی، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی بوشهر است، جای دیگر به صورت بهداری است، ولی عناصر ما زیاد است.

مشیری اظهار داشت: با توجه به توان خوب بیمارستان بعثت نهاجا مثل اسکن‌های مختلف، آزمایشگاه مجهز خیلی در بحث کمک به آحاد مردم دارد خیلی می‌توانند در بحث کمک به آحاد مردم موفق باشند.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: بیمارستان‌های صحرایی برای مقاصد این چنینی پیش بینی نشده است، به طور مثال برای خدمات سیل و زلزله و بیشتر برای مأموریت‌های خود ما پیش بینی شده است.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار