مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تکمیل یادمان شهدای گمنام سمنان تا پایان امسال

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: از 47 یادمان شهدای گمنام سمنان 37 یادمان تکمیل و 10 یادمان تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 13October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «سیدمحمد شاهمیری» شهردار درجزین و «حسن کاشفی» رئیس شواری شهر درجزین اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات این ملت است که همچون نگینی عجین در تاریخ می‌درخشد و رزمندگان استان سمنان نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس به عهده داشتند.

وی گفت: امنیت و اقتدار کشور و نظام مرهون تلاش و جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و باید در زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان تلاش کنیم. 

سلامی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام سمنان تا پایان سال تکمیل می‌شود، افزود: استان سمنان میزبان 151 شهید گمنام دفاع مقدس در 47 یادمان است که تعداد 37 یادمان شهدا به اتمام رسیده و عملیات احداث و تکمیل 10 یادمان شهدا باقی‌مانده است که انتظار می رود در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تمامی یادمان شهدا تکمیل شوند.

‌مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: یادمان شهید گمنام شهر درجزین با پیشرفت 85 درصد به عنوان نگین درخشانی بر پیشانی این شهر است که انتظار داریم با همت خیرین، مردم و مسئولان این یادمان تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مزار شهداي گمنام در هر منطقه‌ای كه باشد، روحيه ايثارگری را ترويج می‌دهد، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اين يادمان ها، بهترين شرايط را براي تبيين ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می آورد كه بايد به نحو احسن از آن استفاده كرد.

این مسئول در خصوص برگزاری یادوارده شهدا در سالروز تدفین شهدا گمنام درجزین گفت: ما هرچه داریم از شهدا داریم و هدف از برگزاری یادواره شهدا آشنا کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است و باید شهدا، الگوی جوانان در جامعه قرار گیرد.

سلامی نقش رزمندگان شهر درجزین در دوران دفاع مقدس را برجسته عنوان کرد و متذکر شد: تدوین نقش رزمندگان درجزین در دفاع مقدس، با جمع آوری اسناد و مدارک و مستندسازی خاطرات در تاریخ ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها